Jeg synes nu først, Spielberg blev rigtig interessant fra og med 'Empire of the Sun' og 'Schindler's List'.
Bortset fra 'Indiana Jones'-trilogien bryder jeg mig ikke så meget om hans kulørte, eventyrlige film. det er (mildest talt) ikke håndværket der fejler noget; historierne i 'Jaws', 'Close Encounters of the Third Kind', 'E.T.', 'Always', 'Hook', 'Jurassic Park' og 'War of the Worlds' interesserer mig bare ikke rigtig. Jo, måske på en kedelig søndag eftermiddag, hvis de bliver sendt på TV. (Jeg har ikke nogen af dem selv.)
Altså halvdelen af de film du nævner har han lavet imellem Empire of the Sun og Schindlers List.
I know. :-) ... Min replik "Jeg synes nu først, Spielberg blev rigtig interessant fra og med 'Empire of the Sun' og 'Schindler's List'." var en kommentar og kontrast til Thomsen's udsagn, at Spielberg ikke har lavet gennemførte film siden "først i 1980'erne". (#10+#20)
Det var det rent TIDSMÆSSIGE. ..... Det næste jeg har skrevet, er ment som en supplerende og forklarende kommentar om de GENRER, Spielberg har lavet film indenfor, og her ville jeg bare pointere, at "hans kulørte, eventyrlige film" (altså dem alle, uanset HVORNÅR de er lavet) i mine øjne er hans mindst interessante. :-)
Arbejder som regel med folkedrab i 9 klasse og med særlig fokus på jødeudrydelserne og dertil passer Schindlers liste fint, da den på udmærket vis illustrerer de ting vi snakket om/arbejdet med. Overraskende nok er de fleste optagede af den og der er minimalt med snik snak i krogende, og det er desværre ikke altid normalt når man ser film i skolen i dag. Det plejer dog at hjælpe når jeg har truet dem lidt på liv og førlighed.
#21 HonoDelLoce 16 år siden
Men det er nu lige så meget Ben Kingsleys skyld.. Synes han overskygger selv Liam Neeson i den film.. Som ellers gør det fremragende :)
#22 BN 16 år siden
Jeg synes nu først, Spielberg blev rigtig interessant fra og med 'Empire of the Sun' og 'Schindler's List'.
Bortset fra 'Indiana Jones'-trilogien bryder jeg mig ikke så meget om hans kulørte, eventyrlige film. det er (mildest talt) ikke håndværket der fejler noget; historierne i 'Jaws', 'Close Encounters of the Third Kind', 'E.T.', 'Always', 'Hook', 'Jurassic Park' og 'War of the Worlds' interesserer mig bare ikke rigtig. Jo, måske på en kedelig søndag eftermiddag, hvis de bliver sendt på TV. (Jeg har ikke nogen af dem selv.)
#23 gi-jones 16 år siden
#24 Skeloboy 16 år siden
#25 BN 16 år siden
I know. :-) ... Min replik "Jeg synes nu først, Spielberg blev rigtig interessant fra og med 'Empire of the Sun' og 'Schindler's List'." var en kommentar og kontrast til Thomsen's udsagn, at Spielberg ikke har lavet gennemførte film siden "først i 1980'erne".
(#10+#20)
Det var det rent TIDSMÆSSIGE. ..... Det næste jeg har skrevet, er ment som en supplerende og forklarende kommentar om de GENRER, Spielberg har lavet film indenfor, og her ville jeg bare pointere, at "hans kulørte, eventyrlige film" (altså dem alle, uanset HVORNÅR de er lavet) i mine øjne er hans mindst interessante. :-)
#26 duuk74 16 år siden
#27 Patriarch 16 år siden
#28 duuk74 16 år siden
hehe aj, men har det på samme måde som Bruce beskriver i #16
#29 inflector 16 år siden
#30 rockysds 16 år siden
Ellers er jeg en Maus.