Gravatar

#1 Kisbye 12 år siden

Kan ikke se at nogen har skrevet en nyhed om det, så nu poster jeg det her.

Det er i aften at priserne uddeles i European Film Awards som sendes fra Berlin.

Blandt anden kæmper Lars Von Triers "Melancholia" og Susanne biers "Hævnen" om priser, ligesom Mads Mikkelsen vil modtage en særlig æres pris for sin indsats for europæisk film.

Hele showet kan streames live fra klokken 20 her: http://europeanfilmawards.eu/en_EN/home
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#2 Kisbye 12 år siden

Det er godt nok et elendigt stream de har stablet på benene der eller også er noget galt med min internetforbindelse.

Indtil videre har Manuel Alberto Claro vundet prisen for bedste scenografi i "Melancholia" og Susanne Bier har fået prisen for bedste instruktør.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#3 Collateral 12 år siden

Kisbye (2) skrev:
Indtil videre har Manuel Alberto Claro vundet prisen for bedste scenografi i "Melancholia"

Nice.

Kisbye (2) skrev:
Susanne Bier har fået prisen for bedste instruktør.

Trist. Hun er dygtig nok, men sat op imod Trier fortjener hun ikke prisen IMO.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4 Highland Park 12 år siden

Kisbye (2) skrev:
Indtil videre har Manuel Alberto Claro vundet prisen for bedste scenografi i "Melancholia"...
Stakkels Simone Grau.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 Kisbye 12 år siden

Jette Lehmann har nettop vundet prisen for production design for "Melancholia"
Gravatar

#6 Åkepool 12 år siden

Oh yeah, men hold kæft hvor er det irriterende så dårlig den livestream er.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#7 Åkepool 12 år siden

Og iøvrigt et fantastisk lille stykke musik de spiller, hvergang en prismodtager går til og fra scenen :)
Gravatar

#8 Kisbye 12 år siden

hehe ja, det minder mig om Emir Kusturica's Underground.
Nogen der har fået fat på hvad de hedder?

men ja, det er godt nok elendigt stream. Det skal de sku have gjort noget ved til næste gang.
Gravatar

#9 Åkepool 12 år siden

Så hopper jeg af, god fornøjelse med resten af showet :)
Gravatar

#10 Kisbye 12 år siden

Melancolia blev årets europæiske film.

Syntes i det hele taget Danmark havde meget opmærksomhed ved årets show. "You are all bloody danish" som Stephen Frears sagde det.

Skriv ny kommentar: