Jeg synes nu også det en udmærket film, og for alle dem som synes det er en "B-Film", så har den altså et budget på 60mio dollars, det næppe standarden for en "B-film". Altså, må det være en "A-Film".
derfor kan den BESTEMT godt være B-film i den måde den er instrueret på... de ting som den viser... plot osv.
Men det er rigtigt at det ikke bokstavlig talt er en B-Film...det er tilgengæld en film som var sat til at få premiere i de danske biograffer, men som vidst nok blev droppet
Troede også bare det var en alm. Sci-Fi film da jeg så den og den var også ved at skræmme røven ud af bukserne på mig et par gange. Tror et gensyn ville være rart! :-)
#9: Jo, det er Paul Anderson. Ufatteligt, at en god gyserfilm som "Event Horizon" kan klappes sammen af 'hjernen' bag rædsler som "Mortal Kombat" og "Resident Evil".
Anyway, EH er fed, creepy underholdning med gode kræfter bag sig. Laurence Fishburn og Sam Neill fungerer godt som hovedrolleindehavere... jeg ved ikke, om Sam Neill er årsagen, men når jeg tænker på denne film, tænker jeg næsten også altid på John Carpenters "In the Mouth of Madness".
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#14 Og "In The Mouth of Madness" kan selvklart også anbefales på det varmeste! Det er en af de bedste Lovecraft filmatiseringer, uden overhovedet at være det!
If there was a god then why is my arse the perfect height for kicking?
#16: Det er nu ikke en titel på en af hans bøger, men den kunne let forveksles med "At the Mountains of Madness", som er en af de helt store klassikere i Lovecrafts corpus, vel nærmest hans magnum opus. Der er vel en del film, som er baseret på hans romaner/noveller, men lige umiddelbart kan jeg kun komme i tanker om "Dagon" og "The Case of Charles Dexter Ward" (filmen hedder "The Haunted Palace" og er med Vincent Price).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#16: Oh well, man kan jo også bare tjekke på imdb (som jeg lige har gjort). Der er temmelig mange! Men jeg vil nu anbefale enhver at læse hans værker i stedet, for det er ren klasse.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#11 ks 21 år siden
#12 Patriarch 21 år siden
Men det er rigtigt at det ikke bokstavlig talt er en B-Film...det er tilgengæld en film som var sat til at få premiere i de danske biograffer, men som vidst nok blev droppet
#13 McPeter 21 år siden
#14 evermind 21 år siden
Anyway, EH er fed, creepy underholdning med gode kræfter bag sig. Laurence Fishburn og Sam Neill fungerer godt som hovedrolleindehavere... jeg ved ikke, om Sam Neill er årsagen, men når jeg tænker på denne film, tænker jeg næsten også altid på John Carpenters "In the Mouth of Madness".
#15 Captain Vallo 21 år siden
Og "In The Mouth of Madness" kan selvklart også anbefales på det varmeste! Det er en af de bedste Lovecraft filmatiseringer, uden overhovedet at være det!
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#16 dvjik 21 år siden
Er der nogen Lovecraft filmatiseringer ud over den?
In The Mouth of Madness, lyder som en titel på en af hans bøger.
#17 filmz-yoshimura 21 år siden
Der er vel en del film, som er baseret på hans romaner/noveller, men lige umiddelbart kan jeg kun komme i tanker om "Dagon" og "The Case of Charles Dexter Ward" (filmen hedder "The Haunted Palace" og er med Vincent Price).
#18 filmz-yoshimura 21 år siden
#19 dvjik 21 år siden
#20 Spanner 21 år siden
Dagon
Re-Animator
The Resurrected (The Case of Charles Dexter Ward)
From Beyond
The Music of Erich Zahn
Beyond Re-Animator
Pickman's Model
Desuden kan man med stor morskab se Fred Ward som Detective H.P. Lovecraft i "Cast a Deadly Spell" fra 1991
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem