Jeg ved ikke helt om denne her falder ind under kategorien, men ikke desto mindre er det en herlig omgang eventyr.
Historien foregår i den engelske koloni tid, hvor Sean Bean spiller soldaten Sharpe, der bliver sendt til Indien hvor en lokal Maharaja truer de Britiske interesser.
Filmen (mini) er lavet af BBC, og indeholder alt hvad hjertet kan begære på en doven Søndag, hvor man er i humør til lidt old school action-eventyr. Sværdkampe, onde skurke, trofaste sidekicks, skønne forførende damer og ikke mindst godt skuespil. Filmen drukner ikke i bulder og brag, teen-idol og special effects, og det er jo bare herligt :) (hint hint).
Sharpe's Challenge er kun en enkelt historie omkring Sharpe.
Desværre er den på dvd i 1.33:1 og serien er eftersigende optaget i 16:9, hvorfor billedet er croppet :( Tror jeg vil vente vente vente ... as usual :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
En anden swashbuckler/pirat film er blevet udgivet. Black Swan fra 1942 med Tyrone Power og Maureen O’Hara, er udgivet i en åbenbart intet mindre end fantastisk restaureret udgave. Der er brugt $2 mio. til restaureringen, men Robert Harris, ikon inden for film restaurering, bl.a. af Lawrence of Arabia, siger tallet er tættere på $5 mio og der er brugt 4000 timer. Resultatet skulle være Technicolor når det er bedst. Hvilket kommentarerne i denne tråd, vidner om.
Hvorfor bruger man så mange penge, når en sådan film, sikkert ikke vil kunne tjene sig ind igen? Det kan man måske fristes til at spørge, men jeg vil blot sige tak til Fox for deres fortsatte respekt for klassiske film og straks købe denne film, som jeg aldrig har set.
#31 duuk74 19 år siden
Historien foregår i den engelske koloni tid, hvor Sean Bean spiller soldaten Sharpe, der bliver sendt til Indien hvor en lokal Maharaja truer de Britiske interesser.
Filmen (mini) er lavet af BBC, og indeholder alt hvad hjertet kan begære på en doven Søndag, hvor man er i humør til lidt old school action-eventyr. Sværdkampe, onde skurke, trofaste sidekicks, skønne forførende damer og ikke mindst godt skuespil.
Filmen drukner ikke i bulder og brag, teen-idol og special effects, og det er jo bare herligt :) (hint hint).
Sharpe's Challenge er kun en enkelt historie omkring Sharpe.
Hele listen: http://www.imdb.com/find?s=tt&q=Sharpe
#32 filmz-Bruce 19 år siden
#33 duuk74 19 år siden
#34 filmz-Bruce 19 år siden
#35 filmz-Bruce 19 år siden
Hvorfor bruger man så mange penge, når en sådan film, sikkert ikke vil kunne tjene sig ind igen? Det kan man måske fristes til at spørge, men jeg vil blot sige tak til Fox for deres fortsatte respekt for klassiske film og straks købe denne film, som jeg aldrig har set.
7.1 på IMDB og ifølge DVDBeavers anmeldelse
Overall this film looks quite remarkable and makes for very enjoyable viewing. Fox continues to impress with its 'Studio Classics' lineup.
DVDPacific $8.97