Jeg sad og surfede lidt rundt, og tænkte jeg lige ville tjekke op på hvornår det nu var Evil Dead (2013) udkom i biograferne i DK, og opdagede at den slet ikke dukkede op på Kino.dk, Cinemaxx's hjemmeside eller BioSilkeborgs (min hjemby).
Har man valgt fra dansk side ikke at udgive filmen i Danmark? Det er der nogle der påstår i kommentarerne på Kino.dk, men ved ikke om de skal tages seriøs :P
Så vidt jeg ved er det ikke fast besluttet endnu, hvorvidt Evil Dead skal vises i de danske biografer, der afventes sandsynligvis salgstal fra USA. Mange film i denne genre bliver ikke vist i danske biografer, fordi det ikke menes at der vil være biografgængere nok til en fornuftig indtjening. Så den også selv gerne udkomme i de danske biografer, ville være trist at skulle vente de måneder på udgivelsen af DVD/Bluray udgaven.
What?? Jeg sendte en mail til Biozonen d. 6. april, om de ikke ville overveje at lave en midnatsforpremiere på Evil Dead..
Her er svaret jeg modtog d. 11. april:
Tak for din mail!
Vi er selv meget opmærksomme på Evil Dead, og jeg kan ikke sige så meget lige nu, andet end at vi arbejder på at få den til forpremiere, og at du skal holde øje med din inbox. Det kunne jo være, der dukkede noget godt op for horrorfans inden længe… J
#1 Siriak 11 år siden
Jeg sad og surfede lidt rundt, og tænkte jeg lige ville tjekke op på hvornår det nu var Evil Dead (2013) udkom i biograferne i DK, og opdagede at den slet ikke dukkede op på Kino.dk, Cinemaxx's hjemmeside eller BioSilkeborgs (min hjemby).
Har man valgt fra dansk side ikke at udgive filmen i Danmark?
Det er der nogle der påstår i kommentarerne på Kino.dk, men ved ikke om de skal tages seriøs :P
Mvh
Den nervøse Evil Dead fan
#2 Alex- 11 år siden
Så den også selv gerne udkomme i de danske biografer, ville være trist at skulle vente de måneder på udgivelsen af DVD/Bluray udgaven.
#3 x marks the spot 11 år siden
Her er svaret jeg modtog d. 11. april:
Tak for din mail!
Vi er selv meget opmærksomme på Evil Dead, og jeg kan ikke sige så meget lige nu, andet end at vi arbejder på at få den til forpremiere, og at du skal holde øje med din inbox. Det kunne jo være, der dukkede noget godt op for horrorfans inden længe… J
Mvh. Anders
www.biozonen.dk
Vi elsker film!
#4 x marks the spot 11 år siden
"Skal gyserfilm ses i biografen?"
Ja, klart!
32 %
Nej, de skal ses hjemme i stuen
25 %
Nej, jeg ser aldrig gyserfilm
43 %
Stemmer ialt: 808
#5 Highland Park 11 år siden
"Usikkerhed om dansk EVIL DEAD-premiere"
Han holder altid et vågent øje med den hjemlige distribution af gyserfilm.
#6 Siriak 11 år siden
Men nu opdagede jeg bare lige til min skræk at ingen af biograferne under Kino lod til at vise den, og samme med Cinemaxx.
Men tak for svarene allesammen. Jeg holder øje med bloggen og krydser fingre (som alle bør gøre :p)
#7 Thomsen 11 år siden
#8 MOVIE1000 11 år siden
Så undskylder jeg med at have stemt på at de skal ses hjemme i stuerne :(
#9 MOVIE1000 11 år siden
#10 misuma 11 år siden
"Vi håber på at vise den, men vi ved intet før om 14 dage".