Gravatar

#1 Siriak 11 år siden

Hejsa allesammen

Jeg sad og surfede lidt rundt, og tænkte jeg lige ville tjekke op på hvornår det nu var Evil Dead (2013) udkom i biograferne i DK, og opdagede at den slet ikke dukkede op på Kino.dk, Cinemaxx's hjemmeside eller BioSilkeborgs (min hjemby).

Har man valgt fra dansk side ikke at udgive filmen i Danmark?
Det er der nogle der påstår i kommentarerne på Kino.dk, men ved ikke om de skal tages seriøs :P

Mvh
Den nervøse Evil Dead fan
Gravatar

#2 Alex- 11 år siden

Så vidt jeg ved er det ikke fast besluttet endnu, hvorvidt Evil Dead skal vises i de danske biografer, der afventes sandsynligvis salgstal fra USA. Mange film i denne genre bliver ikke vist i danske biografer, fordi det ikke menes at der vil være biografgængere nok til en fornuftig indtjening.
Så den også selv gerne udkomme i de danske biografer, ville være trist at skulle vente de måneder på udgivelsen af DVD/Bluray udgaven.
Gravatar

#3 x marks the spot 11 år siden

What?? Jeg sendte en mail til Biozonen d. 6. april, om de ikke ville overveje at lave en midnatsforpremiere på Evil Dead..

Her er svaret jeg modtog d. 11. april:

Tak for din mail!

Vi er selv meget opmærksomme på Evil Dead, og jeg kan ikke sige så meget lige nu, andet end at vi arbejder på at få den til forpremiere, og at du skal holde øje med din inbox. Det kunne jo være, der dukkede noget godt op for horrorfans inden længe… J

Mvh. Anders
www.biozonen.dk
Vi elsker film!
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#4 x marks the spot 11 år siden

Det kan jo også være, at de danske distributører har taget Kino.dk's "Ugens spørgsmål" for bogstaveligt..

"Skal gyserfilm ses i biografen?"

Ja, klart!
32 %

Nej, de skal ses hjemme i stuen
25 %

Nej, jeg ser aldrig gyserfilm
43 %

Stemmer ialt: 808
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#5 Highland Park 11 år siden

Følg evt. med på Skræk & rædsel-bloggen hvor Søren nøje følger sagen:
"Usikkerhed om dansk EVIL DEAD-premiere"

Han holder altid et vågent øje med den hjemlige distribution af gyserfilm.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#6 Siriak 11 år siden

#4 Hehe, jeg må sgu indrømme jeg ikke altid tager Kino's afstemninger eller kommentarfelter alt for seriøst :P

Men nu opdagede jeg bare lige til min skræk at ingen af biograferne under Kino lod til at vise den, og samme med Cinemaxx.

Men tak for svarene allesammen. Jeg holder øje med bloggen og krydser fingre (som alle bør gøre :p)
Gravatar

#7 Thomsen 11 år siden

Det er ikke mere end et par uger siden, at den havde en premieredato i programmet, så det går den forkerte vej.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#8 MOVIE1000 11 år siden

x marks the spot (4) skrev:
Det kan jo også være, at de danske distributører har taget Kino.dk's "Ugens spørgsmål" for bogstaveligt..

"Skal gyserfilm ses i biografen?"

Ja, klart!
32 %

Nej, de skal ses hjemme i stuen
25 %

Nej, jeg ser aldrig gyserfilm
43 %

Stemmer ialt: 808

Så undskylder jeg med at have stemt på at de skal ses hjemme i stuerne :(
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#9 MOVIE1000 11 år siden

Det er fandme langt ude at Scary Movie 5 får DK premiere, mens det endnu er uvidst med Evil Dead.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#10 misuma 11 år siden

For ca 14 dage ringede jeg til den lokale bio i Fredericia, netop for at finde ud om Evil Dead ville få bio-premiere herhjemme og svaret?

"Vi håber på at vise den, men vi ved intet før om 14 dage".
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: