"Man kan mene, hvad man vil om de moralske aspekter af historien, men man kan beklageligvis ikke komme uden om, at manuskriptet er elendigt, at de mange amatørskuespillere netop gør det amatøragtigt, og at den pseudodokumentariske kameraføring ligner noget, der er lavet af en blind"
Sådan Henrik Queitsch, så blev det vist sat på plads.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Tjae, nu har jeg jeg så min egen mening om Queitsch. Manden ved sgu ikke hvad han snakker om. Han prioriterer helt klart retorik over indhold, og udnytter at mange folk bare nyder en god sviner mere end en seriøs anmeldelse.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg synes personligt at filmen var ret god. I skriver man ikke skal skue hunden på hårene.. Man skal nu heller ikke skue alt for meget på de filmanmeldere vi har i dag. Kim Skotte giver den 2 stjerner, og andre har også givet den dårlige anmeldelser. Jeg synes personligt den var ret god, og nej jeg har ikke selv været med til at lave den :) Selve plottet til filmen er ret god synes jeg, historien er spændende. Det gælder bare om at se lidt bort fra præstationerne fra skuespillerne, og så måske kameraet. Vi skal jo heller ikke blive alt for vant til store Hollywood film som koster flere mia. Personligt ville jeg give den 3 ud af 5 stjerner.
Tjae, nu har jeg så set den og må beklageligvis anerkende at alle vores forudindtagede holdninger holdt stik. Den er langtrukken, gentager sig selv, rædsomt filmet og den ellers ret tykke morale er pløret af selvmodsigelser. Skuespillerne gør det efter omstændighederne overbevisende og den grundliggende historie er ikke helt håbløs, men begge styrker udnyttes langt fra godt nok.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#4 Helt enig! Første gang jeg så plakaterne, tænkte jeg bare: "Det er simpelthen løgn - så dum har man ikke lov til at være!" Jeg håbede, der ville være en fornuftig forklaring, men nej ...
#16 Prøv lige at finde en ordbog og slå udtrykket "skue hunden på hårene op" :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#11 gi-jones 17 år siden
#12 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
Udfra de klip jeg har set, så rykker den nu ikke så meget i mig. Personligt syntes at jeg har set det hele før, bare bedre.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#13 gi-jones 17 år siden
#14 filmz-vassago 17 år siden
"Man kan mene, hvad man vil om de moralske aspekter af historien, men man kan beklageligvis ikke komme uden om, at manuskriptet er elendigt, at de mange amatørskuespillere netop gør det amatøragtigt, og at den pseudodokumentariske kameraføring ligner noget, der er lavet af en blind"
Sådan Henrik Queitsch, så blev det vist sat på plads.
#15 gi-jones 17 år siden
#16 filmz-gullach87 17 år siden
Selve plottet til filmen er ret god synes jeg, historien er spændende. Det gælder bare om at se lidt bort fra præstationerne fra skuespillerne, og så måske kameraet. Vi skal jo heller ikke blive alt for vant til store Hollywood film som koster flere mia.
Personligt ville jeg give den 3 ud af 5 stjerner.
#17 filmz-Kadann 17 år siden
Jeg tror nu godt du kan regne med at en stor del af brugerne herinde, har øjnene åbne for film i alle "prisklasser".
#18 gi-jones 17 år siden
#19 gi-jones 17 år siden
#20 filmz-yoshimura 17 år siden
#16 Prøv lige at finde en ordbog og slå udtrykket "skue hunden på hårene op" :o)