Gravatar

#1 the_paki_don 10 år siden

Kære Filmz!

Jeg har nogle gange tænkt over det her, men i dag gik jeg i gang med en diskussion med en veninde og jeg kunne simpelthen ikke komme på et eneste eksempel på min forespørgsel.

Vi kender godt til Hollywoods store glæde ved at bruge samme formel, når man har set flere eksempler på, at det er noget, publikum godt kan lide/sluge råt.

Et fænomen jeg dog ikke kan finde "kilden" til, er det trættende "Vi lader heltens sønnike/dattike træde til og overtage historien og det vil være lige så fantastisk som..."

Og her kommer jeg til kort.

Og her spørger jeg så jer:

Hvilke film har man oplevet, hvor man har fulgt en helt/heltinde, hvor dennes afkom træder til i senere installationer og bærer faklen (franchisen) videre?

Jeg kan da nævne film, hvor det går forfærdeligt...

Indiana Jones, James Bond (tegnefilmen James Bond Jr.), Ace Ventura, Mumien, Die Hard...

I er velkomne til at komme med andre katastrofale tilføjelser, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide, HVORDAN FANDEN DET HELE STARTEDE OG HVEM DET FUNGEREDE FOR?!?!

Og jeg synes ikke, at Star Wars tæller, da Prequel trilogien bevidst blev lavet dårlig for at gøre denne tråd rodet!

Tak for det!
Gravatar

#2 Mikkel Abel 10 år siden

"Taken 2" prøvede, dog med datteren, og det var jo en kæmpe success!! Eller...
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#3 Kruse 10 år siden

Jeg har ikke selv set den, men måske "Son of Frankenstein" kunne være et bud. Jeg ved ikke helt om den passer med dine kriterier.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 Highland Park 10 år siden

Skuffende... jeg læste adresseliniens overskrift først. :(

Hverken Mutt eller Jack har da overtaget faderens plads og båret franchisen videre i de respektive serier.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 JannikAnd 10 år siden

Med lidt god fantasi kan The Godfather godt betegnes som et godt eksempel, omend Michael vel egentlig er hovedkarakteren i alle tre film.
Gravatar

#6 the_paki_don 10 år siden

#4

De prøvede jo, men det gik ikke, så derfor endte det lort vel bare der. Så jeg tænker på eksempler, hvor det er lykkedes.

#5

Jeg havde lige den op at vende i et halvt minut, men da den første film som udgangspunkt handler om generationsskifte, så mener jeg ikke, at den kan bruges.

Det skal netop være en film, hvor man har fulgt en karakter i... 2-3 film og så kommer der et afkom, som overtager pladsen og bærer franchisen videre.

It's a tricky one! :)
Gravatar

#7 Neranders 10 år siden

Tron + Tron Legacy vil jeg umiddelbart mene er gældende.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#8 the_paki_don 10 år siden

Neranders

Okay, det var et interessant bud. Så er vi ved at nærme os.

Men hvor fik Disney ideen til at bruge sønnike til at videreføre historien? :)
Gravatar

#9 Neranders 10 år siden

Havde jeg haft en stilling i Disney, kunne jeg måske svare dig bedre, Paki, men ak, det har jeg desværre ikke. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#10 Neranders 10 år siden

Men så vil jeg da byde ind med Terminator. Dog er det jo ikke en voldsomt stor franchise, da der kun er lavet to film i serien. Men Sarah Connor som hovedperson i den første og sønnike John i den anden.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."

Skriv ny kommentar: