Gravatar

#1 filmz-Munk 23 år siden

Hvad er jeres 5 favorit film???

mine er:

- Wonder Boys (genial film)
- Road Trip (suveræn sjov)
- A Beautiful Mind (simpelthen smukt)
- LOTR - FOTR (siger sig selv)
- Vanilla Sky (fantastisk hjernevridning)
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#2 azathoth 23 år siden

Hmmm:

Star Wars Ep. IV - The Empire Strikes Back
The 5th Element
LOTR:FOTR
The Matrix
The Rock

#3 Skobbolop 23 år siden

aner det ikke...
der er så mange gode..

men braveheart er i hvert fald en af dem...

#4 inflector 23 år siden

ja det er sq svært

Men Star wars, Fight Club, pulp Fiction, FOTR er ihvertfald med i min top 5, men rækkefølgen er vilkårlig
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#5 azathoth 23 år siden

Ahr... jeg har glemt Fight Club... må man have 6 favoritfilm??? ;)

#6 inflector 23 år siden

"5
Den film er bare fantastisk, bliver bedre og bedre hver gang jeg ser den :)
Gravatar

#7 azathoth 23 år siden

Yeah... jeg synes hele tiden man finder nye clues til Tylers eksistens... det er blæret! Fincher er da man!! :P

#8 inflector 23 år siden

#7 sad lige og så den i går og jeg sad netop også at lagde mærke til alle de små hints der er hele vejen igennem filmen. Fincher er sq bare the man :D
læste også lige kommentarer inde på imdb og folk har sq ret blandede følelser med hensyn til hans film, enten elsker de dem eller også hader de dem.
Gravatar

#9 MikkelHJ 23 år siden

1. Casablanca
Den bedste kærlighedsfilm nogensinde.
2. Moulin Rouge
Den næstbedste kærlighedsfilm nogensinde.
3. Rocky Horror Picture Show
Den største og længst kørende kultfilm.
4. Memento
En god historie fortalt på en blændende måde.
5. Forår For Hitler(The Producers)/Frankenstein Jr. (Young Frankenstein
Mel Brooks er en fantastisk instruktør, så det var svært kun at vælge en af hans film, derfor har jeg valgt to af de absolut bedste. Jeg valgte Forår For Hitler som den ene af de to dels på grund af filmens mange skæve figurer, men især på grund af det forrygende samspil mellem Zero Mostel (Max Bialystock) og Gene Wilder (Leo Bloom). Der er mange grunde til at jeg valgte Frankenstein Jr. som den anden. Den første grund er ensemblet, der spiller fantastisk. Læg mærke til Gene Hackmans cameo. Den er uovertruffen. Den anden grund er, at filmen ligger så tæt op af den oprindelige Frankenstein med Boris Karloff, at det kunne være en fortsættelse. Det er temmelig blæret, at det har været muligt at bruge det samme slot, de samme rekvisitter og det samme laboratorieudstyr. Den tredje grund er valget af sort/hvid. Alt andet ville have været forkert.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#10 dyg 23 år siden

Moulin Rouge og Rocky Horror Picture Show er også på min top 5, der nok må se således ud:

1. Reservoir Dogs
2. Moulin Rouge
3. Fight Club
4. Monty Python and the Holy Grail
5. Rocky Horror Picture Show

Det er sq svært at sætte navn på en top5, men noget i den retning vil det nok være. tæt fulgt af LOTR:FOTR, Pulp Fiction, Four Rooms og mange andre.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: