En anderledes (og nogle vil mene smal) men anbefalelsesværdig film om London dog ikke med turistens øjne. Den bliver ikke dårligere af at det er Poul Scofield der ligger stemme til:
Hvad blev der egentlig af MOMI, det stort anlagte Museum of the Moving Image? Jeg kan huske, at jeg besøgte det et år eller to efter åbningen, det var vist i 1990. Jeg forsøgte også at besøge det engang i starten af dette årti, men der var det lukket pga. ombygning, og siden har jeg ikke hørt noget om det.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Ja, jeg forstår det heller ikke. Det beror tydeligvis på et dalende besøgstal, en midlertidig lukning (i 8 år!), økonomiske problemer og fejlagtige beslutninger: "Dismay at film museum 'tragedy'"
Jeg får mest af alt indtryk af, at man lukkede stedet, fordi det nu engang var den nemmeste "løsning" - og så holdt man tilmed en af (sikkert også de andre) grundlæggerne for nar. Det er fandeme trist. Sådan noget forbandet rod.
Jeg kan i øvrigt huske, at jeg i forbindelse med den rejse med skolen besøgte et "Spitting Image"-museum - en noget blandet fornøjelse eftersom den serie både fascinerede og skræmte mig som barn. Jeg kan dog ikke finde ud af, om stedet stadig eksisterer.
Hvis du er til lidt fest (og sikkert en helvedes masse farver) - så er der jo the Notting Hill Carnival fra d. 30-31 august...
Held each August Bank Holiday since 1966, the Notting Hill Carnival is the largest festival celebration of its kind in Europe. Every year the streets of West London come alive, with the sounds and smells of Europe’s biggest street festival. Twenty miles of vibrant colourful costumes surround over 40 static sound systems, hundreds of Caribbean food stalls, over 40,000 volunteers and over 1million Notting Hill carnival revellers.
#31 The Insider 15 år siden
#32 jessup 15 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0110377/
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews12/london-...
#33 dyg 15 år siden
#34 The Insider 15 år siden
#35 Thomsen 15 år siden
#36 Highland Park 15 år siden
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/fi...
Jeg besøgte det i forbindelse med en studietur (vist nok i 1991) og husker det som meget spændende.
#37 Thomsen 15 år siden
#38 Highland Park 15 år siden
"Dismay at film museum 'tragedy'"
Jeg får mest af alt indtryk af, at man lukkede stedet, fordi det nu engang var den nemmeste "løsning" - og så holdt man tilmed en af (sikkert også de andre) grundlæggerne for nar. Det er fandeme trist. Sådan noget forbandet rod.
Jeg kan i øvrigt huske, at jeg i forbindelse med den rejse med skolen besøgte et "Spitting Image"-museum - en noget blandet fornøjelse eftersom den serie både fascinerede og skræmte mig som barn. Jeg kan dog ikke finde ud af, om stedet stadig eksisterer.
#39 elwood 15 år siden
det lyder fandme ulækkert (Sagt med Jesper Christensens stemme fra Italiensk for begyndere)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#40 Tommy Kristensen 15 år siden
Held each August Bank Holiday since 1966, the Notting Hill Carnival is the largest festival celebration of its kind in Europe. Every year the streets of West London come alive, with the sounds and smells of Europe’s biggest street festival. Twenty miles of vibrant colourful costumes surround over 40 static sound systems, hundreds of Caribbean food stalls, over 40,000 volunteers and over 1million Notting Hill carnival revellers.