#11 21 år siden

#8 - havde ikke overvejet at Face/Off kunne være aktuel i denne sammenhæng, men vil lige give den et kig igen, og se om der er noget der kan bruges!

#9 - tak for links - en stor hjælp!

#10 - vil meget gerne prøve at læse din opgave! sender dig lige en privat besked.

#12 21 år siden

Hej. Rart at se andre med den samme interesse:)
Jeg har lige set hvor lang tid siden at oplægget blev lagt ind, men kommer alligevel med et bidrag, hvis andre ku' få gavn af det.
Jeg er pt. midt i min Større Skriftlige Opgave, hvor en behandling af Doppelgänger-motivet i Dorian Grayer opgaven. De bøger jeg har haft fat i, er Otto Rank: "The Double" og Astrid Schmid: "The Fear of the Other" som basis, men Schmid gennemgår i afsnittet "1.The Study of the Motif of the Double" Tymms, Reber, Miyoshi, Rogers, Keppler, Hawthorn, Miller, Hildenbrock, Coates og Herdmann. Derudover har elektroniske tidsskrifter og databaser på Aalborg Universitetsbiblioteks hjemmeside også været en god hjælp.
Venlig hilsen Mette

#13 21 år siden

Hej Mette - tak for (den sene ;)) respons.

Opgaven er selvfølgelig for længst skrevet, og jeg brugte også bl.a. Astrid Schmids 'Fear of the Other'.

Hvis du har interesse i mine andre kilder kan jeg godt prøve at fiske dem frem fra gemmerne...

God skrivning og god jul!

Skriv ny kommentar: