The Strangers har også en tysk version som er den originale. Kan sgu ikke huske om jeg har set Them/Ils :-/ Har forøvrigt bestilt Inside og Martyrs på Blu-ray. Martyrs er sgu skarp i kanterne! Magen til fysisk og psykisk vold skal man lede længe efter.
En lille anekdote: Min søde mor kom en dag og ville låne nogle dvd'er af mig. "Har du ikke nogle franske film - jeg er så træt af alle de amerikanske film, de sender i tv", spugte hun. "Men det skal ikke være en film, hvor de bare sidder på en café og snakker", fortsatte hun. "Så skal du se Kilden i Provence", sagde jeg bestemt - "hvis du ikke allerede har set den".
Det havde hun ikke, så den lånte hun. Et par uger senere kom hun skuffet tilbage med filmen, og sagde, at den var rigtig dårlig! "Hvad mener du", spurgte jeg forarget og fortsatte: "Det er en fantastisk historie, godt skrevet, suverænt spillet og filmet i det flotteste landskab, man kan forestille sig".
"Ja, men den sluttede forkert", konstaterede mor tørt! Som trådstarteren kan jeg også godt lide film med "forkert" slutning, men de fleste foretrækker åbenbart en mere positiv udgang (og bruger det endda som et kvalitetskriterium).
en lidt intressant ting synes jeg, filmen er ræder dårlig, men det ku ha været reddet lidt, hvis bare man havde fjernet de sidste par minutter.
Filmen slutter med en lidt mystik omkring det hele
der er sket i filmen, men så er det som om de lige har tænkt, ajj det går ikke vi er nødt til lige og forklare det hele, og forklare at de i virkeligheden ike var skurkene.
Hvis de bare havde sluttet lidt før inden The Reunion, så ku den havde reddet en lille bitte smule.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Klassikeren ja det jo næsten en spoiler og nævne dens navn (men mon ikke de fleste har set denne klassiker nu)
men wth andre folk har jo nævnt filmtitler herinde uden spoiler så.
The Usual Suspects.
Det er jo sådan set også en "dårlig" slutning, men på samme måde en af de mest udspekulerede første gang man så den.
Afsløringen, og da det går op for politimanden af han lige har siddet med den skyldige foran sig, og slap ham fri, kaffekoppen "som siden hen er parodieret et utal af gange" slutreplikken, det hele går så meget op i en højer enhed.
Kevin spacey er surprise, eminent i rollen, han fanger os i sit spind, og man får lidt ond af ham, men så hen mod slutningen er han en hel anden, han er selvsikker og rolig.
En anden film er The Interview som står i min samling
OOP pt. men hvis man er heldig kan den opspores.
Filmen minder lidt meget om The Usual Suspects, men aligevel formår den og overraske, Hugo Weaving er også en herre jeg gerne vil se noget mere til, han har en fantastisk udtryksfuld ansigt, slutscenen i The Interview, hvor han går ned af gaden og det lumske smil kommer på, så ved man godt den er gal 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#21 Waldca 15 år siden
Det samme gør american beauty vel også
#22 hooked 15 år siden
Kan sgu ikke huske om jeg har set Them/Ils :-/
Har forøvrigt bestilt Inside og Martyrs på Blu-ray. Martyrs er sgu skarp i kanterne! Magen til fysisk og psykisk vold skal man lede længe efter.
#23 rubkick 15 år siden
En lille anekdote: Min søde mor kom en dag og ville låne nogle dvd'er af mig. "Har du ikke nogle franske film - jeg er så træt af alle de amerikanske film, de sender i tv", spugte hun. "Men det skal ikke være en film, hvor de bare sidder på en café og snakker", fortsatte hun. "Så skal du se Kilden i Provence", sagde jeg bestemt - "hvis du ikke allerede har set den".
Det havde hun ikke, så den lånte hun. Et par uger senere kom hun skuffet tilbage med filmen, og sagde, at den var rigtig dårlig! "Hvad mener du", spurgte jeg forarget og fortsatte: "Det er en fantastisk historie, godt skrevet, suverænt spillet og filmet i det flotteste landskab, man kan forestille sig".
"Ja, men den sluttede forkert", konstaterede mor tørt!
Som trådstarteren kan jeg også godt lide film med "forkert" slutning, men de fleste foretrækker åbenbart en mere positiv udgang (og bruger det endda som et kvalitetskriterium).
#24 elwood 15 år siden
en lidt intressant ting synes jeg, filmen er ræder dårlig, men det ku ha været reddet lidt, hvis bare man havde fjernet de sidste par minutter.
Filmen slutter med en lidt mystik omkring det hele
Hvis de bare havde sluttet lidt før inden The Reunion, så ku den havde reddet en lille bitte smule.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#25 BN 15 år siden
#26 elwood 15 år siden
men wth andre folk har jo nævnt filmtitler herinde uden spoiler så.
The Usual Suspects.
Det er jo sådan set også en "dårlig" slutning, men på samme måde en af de mest udspekulerede første gang man så den.
Kevin spacey er surprise, eminent i rollen, han fanger os i sit spind, og man får lidt ond af ham, men så hen mod slutningen er han en hel anden, han er selvsikker og rolig.
En anden film er The Interview som står i min samling
OOP pt. men hvis man er heldig kan den opspores.
#27 filmz-Bruce 15 år siden
#28 elwood 15 år siden
#29 filmz-Bruce 15 år siden
#30 rockysds 15 år siden
Spøjst nok er et remake åbenbart undervejs.