#20 - da jeg så filmen i bio var det "bare" en ok film med en pragt præstation af Penn men over årene, med flere gensyn, opfatter jeg den nærmest som et mesterværk. En af De-Palmas bedste uden tvivl.
For jer der ikke har set den endnu er her en 4 stjernet anmeldelse (gives ikke ofte)fra Slant Magazine:
I mine øjne er 'Carlito's Way', 'The Untouchables' og 'Mission Impossible' Brian De Palma's tre bedste film. (Jeg er m.a.o. ikke så begejstret for hans gysere ... og 'Scarface'.)
Se7en har jo nok en af de mest kendte "dårlige" slutninger; What's in the båååårx?! Eller Vertigo måske? Den slutning fandt jeg ikke ligefrem opløftende i hvert fald..
Vertigo's slutning er en af de slutninger, man bare ved MÅ komme, fordi det ikke kan gå anderledes. Det ligger i luften .... og det gør Kim Novak også i nogle sekunder.
Arhh, det ved jeg nu ikke, altså jeg kan udmærket godt følge dig i, at i nogen film der kan man bare se hvad vej det må gå, men mht. Vertigo så havde jeg nu ikke lige gættet, at
Kim Novak tager sit eget liv. Og i øvrigt brød jeg mig ikke rigtigt om den slutning. Altså, hun ser en nonne komme op af trappen i mørket, hun bliver forskrækket (bøøøh!) og så hopper hun? Ret mig endelig hvis der er noget der umiddelbart er gået hen over mit hoved, hvilket jeg egentlig måske tror der er :-)
#31 elwood 15 år siden
Og så ville jeg begynder mindre og mindre og ku forstå tilbedelsen af The Boss
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#32 jessup 15 år siden
For jer der ikke har set den endnu er her en 4 stjernet anmeldelse (gives ikke ofte)fra Slant Magazine:
http://www.slantmagazine.com/film/film_review.asp?...
#33 BN 15 år siden
I mine øjne er 'Carlito's Way', 'The Untouchables' og 'Mission Impossible' Brian De Palma's tre bedste film. (Jeg er m.a.o. ikke så begejstret for hans gysere ... og 'Scarface'.)
#34 Åkepool 15 år siden
Og så er der filmsnobbernes hadefilm nr.1: "Gladiator", den slutter desværre også skidt.
Filmsnobber er ikke decideret dårligt ment, jeg kunne bare ikke lige komme op med et bedre ord.
#35 Spanner 15 år siden
Very Bad Things er også et fint eksempel på en kollektiv nedtur i slutscenerne
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#36 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#37 BN 15 år siden
#38 cans 15 år siden
Eller Vertigo måske? Den slutning fandt jeg ikke ligefrem opløftende i hvert fald..
#39 BN 15 år siden
Vertigo's slutning er en af de slutninger, man bare ved MÅ komme, fordi det ikke kan gå anderledes. Det ligger i luften .... og det gør Kim Novak også i nogle sekunder.
#40 cans 15 år siden
Arhh, det ved jeg nu ikke, altså jeg kan udmærket godt følge dig i, at i nogen film der kan man bare se hvad vej det må gå, men mht. Vertigo så havde jeg nu ikke lige gættet, at