det slog mig, da jeg så brokeback mountain, som har 3 skuespillere oscar nomineret (heath ledger, jake gyllenhaal og michelle williams), om der er nogle film der har 4 eller flere skuespillere oscar nomineret udover the godfather?
okay. jeg har selv lige fundet ud af at borte med blæsten også havde 4 skuespillere oscar nomineret. hvilken film har så vundet flest skuespillere priser?
Network vandt for Best Actor in a Leading Role: Peter Finch Best Actress in a Leading Role: Faye Dunaway Best Actress in a Supporting Role: Beatrice Straight
Og havde desuden nomineringer til Best Actor in a Leading Role: William Holden Best Actor in a Supporting Role: Ned Beatty
Jeg tror det er den eneste film med tre Oscarvindende skuespillerpræstationer.
A Streetcar named Desire vandt også 3 skuespiller Oscars: Best Actor in a Supporting Role: Karl Malden (Still going strong 58 years later. Er fyldt 97) Best Actress in a Leading Role: Vivien Leigh Best Actress in a Supporting Role: Kim Hunter
Den eneste skuespiller fra filmen der var nomineret men ikke vandt, var sjovt nok Marlon Brando.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
#1 colette 16 år siden
#2 MouseMickey 16 år siden
#3 colette 16 år siden
#4 Kruse 16 år siden
#5 Steffan Rasmussen 16 år siden
Best Actor in a Leading Role: Peter Finch
Best Actress in a Leading Role: Faye Dunaway
Best Actress in a Supporting Role: Beatrice Straight
Og havde desuden nomineringer til
Best Actor in a Leading Role: William Holden
Best Actor in a Supporting Role: Ned Beatty
Jeg tror det er den eneste film med tre Oscarvindende skuespillerpræstationer.
EDIT: Både All About Eve, On the Waterfront, Tom Jones og The Godfather Part II havde også 5 nominerede Oscarpræstationer.
#6 Steffan Rasmussen 16 år siden
#7 Steffan Rasmussen 16 år siden
#8 Steffan Rasmussen 16 år siden
Best Actor in a Supporting Role: Karl Malden (Still going strong 58 years later. Er fyldt 97)
Best Actress in a Leading Role: Vivien Leigh
Best Actress in a Supporting Role: Kim Hunter
Den eneste skuespiller fra filmen der var nomineret men ikke vandt, var sjovt nok Marlon Brando.