Gravatar

#1 colette 16 år siden

det slog mig, da jeg så brokeback mountain, som har 3 skuespillere oscar nomineret (heath ledger, jake gyllenhaal og michelle williams), om der er nogle film der har 4 eller flere skuespillere oscar nomineret udover the godfather?
Gravatar

#2 MouseMickey 16 år siden

4 skuespillere var nomineret for Doubt der var med ved oscaruddelingen i år.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#3 colette 16 år siden

okay. jeg har selv lige fundet ud af at borte med blæsten også havde 4 skuespillere oscar nomineret. hvilken film har så vundet flest skuespillere priser?
Gravatar

#4 Kruse 16 år siden

Jeg kan ikke svare dig på hvilket der har vundet flest, men jeg kan sige at The Hustler også har fire skuespillere nomineret til en oscar.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5 Steffan Rasmussen 16 år siden

Network vandt for
Best Actor in a Leading Role: Peter Finch
Best Actress in a Leading Role: Faye Dunaway
Best Actress in a Supporting Role: Beatrice Straight

Og havde desuden nomineringer til
Best Actor in a Leading Role: William Holden
Best Actor in a Supporting Role: Ned Beatty

Jeg tror det er den eneste film med tre Oscarvindende skuespillerpræstationer.

EDIT: Både All About Eve, On the Waterfront, Tom Jones og The Godfather Part II havde også 5 nominerede Oscarpræstationer.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#6 Steffan Rasmussen 16 år siden

Også den for mig ukendte Peyton Place havde 5 nomineringer for skuespillet.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#7 Steffan Rasmussen 16 år siden

For at fuldstændiggøre listen, så fik Bonnie and Clyde, Mrs. Miniver og From Here to Eternity også 5 nomineringer.
Gravatar

#8 Steffan Rasmussen 16 år siden

A Streetcar named Desire vandt også 3 skuespiller Oscars:
Best Actor in a Supporting Role: Karl Malden (Still going strong 58 years later. Er fyldt 97)
Best Actress in a Leading Role: Vivien Leigh
Best Actress in a Supporting Role: Kim Hunter

Den eneste skuespiller fra filmen der var nomineret men ikke vandt, var sjovt nok Marlon Brando.

Skriv ny kommentar: