Gravatar

#1 davenport 19 år siden

Jeg sad og så Shaft på TV2 igår, og kom til at tænke på noget:
Når TV viser en film, så har de den jo liggende på en form for medie. Hvad ligger filmen på? Er det en DVD eller et videobånd af meget højt kvalitet?
Grunden til at jeg kom til at tænke på det, var at der på et tidspunkt var et kvart sekunds break, ligesom når en DVD skifter side.

Jeg mener at flere herinde arbejder på tvstationer, så i må kunne svare på det.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 davenport 19 år siden

Er der virkelig ingen der kan svare på det???
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 dyg 19 år siden

Betamax siger en kilde tæt ved TV2. Men det er på vej ud, så vidt jeg kunne forstå på ham.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 MadMartigan 19 år siden

Mener de viste First Blood på denne
I'm your huckleberry...
Gravatar

#5 filmz-vassago 19 år siden

TV 2 kører BetaSP (såvidt jeg lige husker), ikke at forveksle med det gamle betamax, så det var sikkert en sådanne fætter.

Men jeg har endnu aldrig oplevet en båndfejl under en film vist på TV 2 - nogensinde - så jeg er lidt usikker på om film også bliver afviklet fra den slags bånd. Ellers vil mit bud være Digibeta.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 DarkLight 19 år siden

Hvordan kender man så forskel på båndfejl og den kaskade af "Teknisk Fejl. Vi beklager"-fejl som Tv2 og DR i min ældre ungdom var plaget af?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#7 filmz-vassago 19 år siden

Reelt kan det godt være det samme. En grov båndfejl kan jo tage livet af båndet, hvis maskinen river selve "båndet" over, ellers hvis båndet forårsager en fejl, der resulterer i at maskinen stopper med at afvikle båndet. Det er en "Teknisk Fejl"/"Vi beklager fejlen" - da båndet ikke bare fortsætter med at rulle.

Men der kan også være små båndfejl, udrivninger i billedet, striber osv, pga af en fysisk fejl på selve "båndet", så der er fejl i billedinformationen osv. Det sker hyppigt ved BetaSP, som reelt slet ikke er et broadcast-format. Især pga slid osv - og helt slemt hvis båndet genbruges flere gange. Hvilket sikkert ikke er tilfældet med bånd de afvikler film fra.

Det undrer mig dog alligevel lidt, at jeg aldrig har set den slags fejl ved film - da man ser det ret ofte på ENG-indslag, nyheder osv. sendt på TV 2.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 filmz-herskegut 19 år siden

Faktisk ligger de film som bliver vist på tv, på et video bånd af en art, et par dage før det så skal vises i tv, køres det igennem noget software som digitalisere det :) hele zulu og Charlie's sendeflade er ikke meget andet end en playliste, hvorimod selve TV2's er lidt mere blandet, men de spillefilm som bliver vist, er blevet digitaliseret.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.

Skriv ny kommentar: