Egentligt et spørgsmål jeg undret mig over længe, og nu her hvor the Oscars snart lander, vil jeg sku' lige have svar. :)
Hvordan bedømmes Producers egentligt, hvad bliver der kigget på om en film er "godt produceret", en producer hyrer folk til at lave filmen, finder pengene og overser budgetter og lignende.
Kigger man på vision og "guts", måske evnen til at sammensætte et team? eller hvad pokker? Nogen der kan uddybe for mig?
#1 - tror ikke rigtig producerne bedømmes. Det er jo en Best Picture Award, men eftersom det er producerne der har det overordnede ansvar for filmen, er det jo dem, der modtager
Som nævnt, kigges der på filmens helhed og overordnede kvaliteter. Producerne modtager prisen, da de er ansvarlige for finansiering og projektkoordination.
#1 chronaden 14 år siden
Egentligt et spørgsmål jeg undret mig over længe, og nu her hvor the Oscars snart lander, vil jeg sku' lige have svar. :)
Hvordan bedømmes Producers egentligt, hvad bliver der kigget på om en film er "godt produceret", en producer hyrer folk til at lave filmen, finder pengene og overser budgetter og lignende.
Kigger man på vision og "guts", måske evnen til at sammensætte et team? eller hvad pokker?
Nogen der kan uddybe for mig?
På forhånd tak.
#2 Skeloboy 14 år siden
#3 chronaden 14 år siden
Nej, ved godt det ikke er producerne der dømmes, men filmen som helhed. Det er bare typ producerne som tager imod award for best picture.
Men er også bare mere et generelt spørgsmål om hvordamn man kan se at en film er godt produceret osv.
#4 Velvet 14 år siden
Producerne modtager prisen, da de er ansvarlige for finansiering og projektkoordination.