Gravatar

#41 filmz-thgreen 18 år siden

For ikke at glemme slutningen på Tim Burton's remake af Planets of the Apes! Pænt sort....!
Gravatar

#42 filmz-DocDoom 18 år siden

41: Eller bare: Pænt dårlig film (med noget flot makeup).

En (anden) tåbelig ting i filmen:
At navnet på sagnlandet "Calima" kommer fra et gammelt, støvet skilt ombord på den nedstyrtede rumstation, hvor der under støvet står "CAution LIve aniMAls". Og da Marky Mark kommer mange år efter, sidder støvet, der danner navnet, på samme måde, selvom at det sidder så løst, at det falder af ved en let berøring. Endvidere, hvis de der oprindeligt bragte myten om Calima med sig fra den forulykkede rumstation, gik så meget op i det sagnland, så havde de nok undersøgt skiltet allerede dengang, og så var støvet faldet af allerede da og navnet havde været væk fra starten. Med mindre jeg husker det forkert, fremstår dette meget tåbeligt.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#43 Bony 18 år siden

#42 -

For at det skal være helt rigtigt så falder støvet ikke af så let som ingenting. Det er blevet til en stenting lidt ligesom tørret ler. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#44 filmz-DocDoom 18 år siden

43: Ok tak, har kun set den en gang. Det var nok :-) Synes dog stadig, at det er tåbeligt.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#45 filmz-Aras 18 år siden

"Eternal Sunshine of the Spotless Mind" er også lidt ovre i den genre som "The Butterfly Effect"..
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#46 Riqon 18 år siden

#25-29

Som udgangspunkt kan man ikke lave en interessant tidsrejsehistorie uden paradokser. Det ville være en klods om benet at skulle få tingene til at passe sammen, for så ville der ikke være nogen historie.

Fx i "Tilbage til fremtiden":
Marty falmer langsomt ud af historien (som i en anden dansk julekalender), da han forhindrer sine forældre i deres magiske møde (love is in the air). Men i stedet for at fjerne ham, giver universet ham lige en chance for at rette op på fortiden, så han kan eksistere. Men reelt burde han bare være forsvundet med det samme, fortiden (og dermed nutiden) var blevet ændret.

Men var han forsvundet ud af historien, så kunne han jo ikke have rejst tilbage i tiden og forhindret sine kære forældre i at blive forelskede. Altså havde det reddet hans eksistens, hvis han ikke havde eksisteret. (= paradoks)

Den eneste løsning på problemerne er: Zemeckis skulle have ladet være med at fortælle historien om Doc og Marty. Det havde naturligvis været ærgerligt, da filmene er superunderholdende. Så foretrækker jeg alle fejlene og paradokserne. Det samme med Terminator og Butterfly Effect og alle andre tidsrejsefilm.

Time Machine undgår problemet meget godt, men er til gengæld heller ikke en særlig fed film:

Når han forsøger at redde sin forlovede i fortiden, så går der fem minutter, før der sker hende noget andet. Dermed er hans nutid intakt og dermed også hans bevæggrundlag for at bygge tidsmaskinen og rejse tilbage.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#47 filmz-jace 18 år siden

Mange tak for alle filmene... Der er en del at gå igang med kan jeg godt se :)
Gravatar

#48 Outbound Sith 18 år siden

#46 Jeg vil vove at påstå, at der ikke er nogen oversete paradokser i "Primer". Men jeg kan selvfølgelig tage fejl. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#49 Riqon 18 år siden

#48 - Tror ikke på det, men tak for tippet :)
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: