McPeter, du blander tingene lidt sammen. Du skriver du vil have hovedtemaer (som Indiana Jones og Star Wars), men du vil også have sange som Hero fra "Spider-Man", som ikke har noget med hovedtemaer at gøre?
Skift:
Bad Boys 1/2 MIB 1/2 Convoy Ghostbusters Armageddon Spiderman 1/2 Desperado Shaft Pulp Fiction Kill Bill Young Guns 2
... ud med evt. (det er umuligt at lave en liste over de største filmtemaer uden at det bliver "klassisk", men disse kan godt høres i selskab med almindelige mennesker):
The Pink Panther Superman The Magnificent Seven The Good, The Bad, The Ugly E.T. Star Trek The Movie Jaws Psycho The Mission Chariots of Fire The Great Escape
Lidt outsidere: Halloween North By Northwest Empire of the Sun Jurassic Park Vertigo
#2 men sidst og ikke mindst Troldspejle's Theme!!!, som nogen godt nok påstår er Themet til Gremlins, men jeg nægter! det er Troldspejlet's Theme! hehe.
Glem det makker. Det er Goldsmiths og desuden er det også fra "Gremlins 2" :)
hehe ok lidt lang tid siden jeg har set dem, så jeg vidste ikke lige hvornår det Theme kom først, men selv om det er fra Gremlins 2 har jeg altid forbundet det emd troldspejlet, men ved bare at når den melodi starter 17:30 så skal man bare finde sin plads foran kassen 8-)
Chariots of fire, hvo'en kunne jeg glemme dette mesterværk som desvære, er blevet brugt al for meget især i serier efter min mening.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#12 He he. Jeg mener faktisk også at Troldspejlet brugte versionen af temaet fra etteren i begyndelsen, hvilket også passer med at "Gremlins 2" først udkom i 1990.
1000 tak for input allesammen - det er hermed noteret... Tror nok der skal komme en god diskussion ud af det! :-) Havde dog lige glemt at notere sange som: - Midt om Natten - Kim Larsen - Gangsta's Paradises - Coolio - Dangerous Minds
#6 / #11 - The Good, the Bad & The Ugly er skam med på min liste - bare under boblere...
#11 - Ja, jeg ved godt det er lidt blandet sammen og ville nok også have valgt anderledes hvis det kun havde været mig selv. Sagen er den at mine almindelige dødelige ikke-filmz.dk-bruger venner ikke mener at instrumental-numre er så fede som jeg synes. Dog kan de godt gå med til Indy etc, men de er generelt mere til 'pop-sange' eller hvad man nu skal kalde dem...
#11 Michael Andersen 20 år siden
Skift:
Bad Boys 1/2
MIB 1/2
Convoy
Ghostbusters
Armageddon
Spiderman 1/2
Desperado
Shaft
Pulp Fiction
Kill Bill
Young Guns 2
... ud med evt. (det er umuligt at lave en liste over de største filmtemaer uden at det bliver "klassisk", men disse kan godt høres i selskab med almindelige mennesker):
The Pink Panther
Superman
The Magnificent Seven
The Good, The Bad, The Ugly
E.T.
Star Trek The Movie
Jaws
Psycho
The Mission
Chariots of Fire
The Great Escape
Lidt outsidere:
Halloween
North By Northwest
Empire of the Sun
Jurassic Park
Vertigo
Glem det makker. Det er Goldsmiths og desuden er det også fra "Gremlins 2" :)
#12 elwood 20 år siden
hehe ok lidt lang tid siden jeg har set dem, så jeg vidste ikke lige hvornår det Theme kom først, men selv om det er fra Gremlins 2 har jeg altid forbundet det emd troldspejlet, men ved bare at når den melodi starter 17:30 så skal man bare finde sin plads foran kassen 8-)
Chariots of fire, hvo'en kunne jeg glemme dette mesterværk som desvære, er blevet brugt al for meget især i serier efter min mening.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#13 Michael Andersen 20 år siden
#14 McPeter 20 år siden
Havde dog lige glemt at notere sange som:
- Midt om Natten - Kim Larsen
- Gangsta's Paradises - Coolio - Dangerous Minds
#6 / #11 - The Good, the Bad & The Ugly er skam med på min liste - bare under boblere...
#11 - Ja, jeg ved godt det er lidt blandet sammen og ville nok også have valgt anderledes hvis det kun havde været mig selv. Sagen er den at mine almindelige dødelige ikke-filmz.dk-bruger venner ikke mener at instrumental-numre er så fede som jeg synes. Dog kan de godt gå med til Indy etc, men de er generelt mere til 'pop-sange' eller hvad man nu skal kalde dem...
#15 davenport 20 år siden
#16 filmz-Bruce 20 år siden
#17 kill the bills 20 år siden
#18 davenport 20 år siden
#19 filmz-ataris 20 år siden
#20 filmz-Wacker 20 år siden
http://www.samarit.dk