Gravatar

#1 McPeter 20 år siden

Hej med jer.

I min projektgruppe har vi diskuteret hvilke film-temaer der er 'greatest', men vi kunne måske godt bruge lidt input. Indtil videre ser listen således ud (IKKE prioriteret!!!):

0 - 20th Centure Fox Fanfare
1 - Star Wars (Intro / Imperial March / Duel of the Fates?)
2 - Bad Boys 1/2
3 - MIB 1/2
4 - Top Gun (Theme + evt. danger zone)
5 - Convoy
6 - Terminator 2
7 - The Rock
8 - Ghostbusters
9 - Indiana Jones
10 - Back to the Future
11 - Armageddon (theme - ikke Aerosmith!)
12 - Beverly Hills Cop (Theme + evt. Heat is on?)
13 - Spiderman 1/2 (Hero / Anna?)
14 - James Bond
15 - Mission Imposible
16 - Desperado
17 - Shaft
18 - Pulp Fiction
19 - Kill Bill (Malaguena Salerosa / Battle Without Honour)
20 - Twin Peaks
21 - Young Guns 2 - Blaze of Glory

Boblere:
- Requiem for a dream (den sang der blev brugt i nogle trailere for LOTR:TTT?!)
- LOTR - Bridge of Khazad Dum (FOTR)? / The White Tree (ROTK)?
- Hunt for Red October (Hymn)?
- King Arthur (O Fortuna)?
- Robin Hood (Costner-version) (?)
- Boondock Saints (?)
- The Good the Bad & the ugly?
- 2001: A Space Odyssey?
- X-Files?

Det skal vel at mærke være hovedtemaerne til filmene. Helst ikke så meget klassisk musik (temaerne til Indy etc er naturligvis undtaget da der er så meget helte-stemning over dem at man automatisk retter ryggen op når de spilles), men mere noget man kunne finde på at høre i selskab med andre...

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh
McPeter

Ps. Serie-musik godtages naturligvis ikke...
Pps. NEJ, heller ikke Dallas, Airwolf, Knight Rider, M.A.S.H., Friends, Dirk Turpin, Miami Vice, Prince of Bel Air og Beverly Hills 90210, etc!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 elwood 20 år siden

Forrest Gump - feather Theme, syne sjeg også er værd at nævne.

og John Willams - Jaws, hvo'en kan man glemme det, det Theme forstår jo virkelig at opbygge filmen, og man er sku ikke i tvivl om at noget farligt er på vej.

hmm nu siger du godt nok at serie ikke gælder så jeg går udfra du mener tv-filmen Fire Walk with me, ved Twin Peaks 8-)

Superman, Batman nej jeg mener ikke nananana Batman!, men det der andet som spilles i starten af filmene, det bliver også brugt i tegnefilms serien.

Once upon a time in the west, Sergie Leone formår virkelig at lave musik til film.

Der er jo mange, men lige en ting der skal skelnes mellem musik brugt i filmne og hoved-themet, eksemple ved Spiderman vil jeg nok bare sige selve Spiderman themet og ikke Hero, men det bliver jo netop kun brugt i serien og ikke filmene, kun til sidst i end credits hvor Aerosmith synger det.

men sidst og ikke mindst Troldspejle's Theme!!!, som nogen godt nok påstår er Themet til Gremlins, men jeg nægter! det er Troldspejlet's Theme! hehe.

håber det kunne bruges og jeg kunne sikekrt komme, på flere, som jeg kan skrive herinde senere når jeg lige tænker mig rigtig om.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 filmz-Wacker 20 år siden

Godzilla - Come With Me by P. Diddy
The bleeder Group - Theme From Pusher II
Full Metal Jacket - Nigel Goulding ?
Moulin rouge - Lady marmelade
ET - theme

Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#4 gi-jones 20 år siden

Min egen personlige mening er at Jurassic Park er det største der er lavet.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 elwood 20 år siden

ok må da også indrømme jeg fik kuldegys første gang i den film, hvor man ser helikopteren og dalen og så John Willams's musik blæser ud af højtalerne.

Men igen der er jo så mange, og de formår nu alle på hver deres måde at bidrage til filmene synes jeg, personlig er en af mine favoritter Alan Sylvestri's Back to The future.
Gravatar

#6 El vez 20 år siden

#1 The Good, The Bad and The Ugly mangler på din liste :)

Større ørehænger findes vist ikke..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#7 cyberzed 20 år siden

Jeg vil simplethen være en skruebrækker her...

Promontory fra Last of the Mohicans...den er absolut værd at have med :) selvom det nok mest er klassisk og det ikke er et main theme.

Hunt for Red October skal klart på listen istedet for at være i blandt boblerne.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#8 Patriarch 20 år siden

Ikke så meget klassisk siger du? (det ser ud til de fleste ikke helt har læst din post - mig selv inklusiv først)

Anyway, så har du jo fjernet det meste gode...

Derudover så hører jeg rent faktisk filmmusik i selskab med andre - så den måde at stille det op på er måske ikke helt præcis. Det er nok ret individuelt hvad folk høre med hinanden
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 elwood 20 år siden

ahh glemte lige en Singin in the rain, og nej den skal ikke forbindes med A Clockwork Orange! selv om flere nok desvære kommer til at gøre det, men jeg kan godt høre den sang og stadig tænke på Gene Kelly i regnen, og politimanden som kigger underligt på ham til sidst i sangen, da Gene Kelly kommer hoppene gennem vandpytterne.

Gravatar

#10 frahm-2 20 år siden

Jeg synes lige vi skal skelne mellem filmmusik og temaer. Singin' in the rain er fx. ikke et tema, selvom filmens tema er bygget over sangen. De fleste af sangene nævnt i #3 er heller ikke temaer.
Med hensyn til temaer vil jeg dog også nævne Battle of Britain, Borte med Blæsten, Broen over floden Kwai, Psycho og Spellbound, som nogle af de bedre temaer som ikke er nævnt. Desuden mener jeg faktisk at Titanic temaet også bør være med. Det gode ved temaet frem for sangen (My heart will go on) er jo, at Celine Dion ikke synger.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com

Skriv ny kommentar: