Gravatar

#231 jessup 19 år siden

De røde heste ?
This is just until June
Gravatar

#232 filmz-Annabel 19 år siden

#231 nej
Mens vi venter på trancendensen
Gravatar

#233 mr gaijin 19 år siden

Det er af Steen Steensen Blicher, men jeg kender ikke til filmen. Og jeg kan heller ikke huske titlen på novellen.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#234 filmz-michaell 19 år siden

Heller ikke set filmen, men jeg har læst novellen og det er "Hosekræmmeren" af (som mr gaijin siger) Steen Steensen Blicher.
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#235 filmz-Annabel 19 år siden

Det er nemlig rigtigt. Michaell har den.
Mens vi venter på trancendensen
Gravatar

#236 filmz-michaell 19 år siden

Filmen "Fear and Loathing in Las Vegas" fra 1998, er baseret på den vilde Gonzo-jornalist, Hunter S. Thompson's liv. Der blev dog lavet en film om Hunter S. Thompson 18 år før "Fear and Loathing in Las Vegas", men hvilken?
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#237 jessup 19 år siden

Where the buffalo roam ? måske "roams" - med Bill Murray.
This is just until June
Gravatar

#238 filmz-michaell 19 år siden

ja - Where The Buffalo Roam. Din tur...
Gravatar

#239 jessup 19 år siden

Den amerikanske film Inherit the Wind bygger på en retssag som blev kaldt(og er stadig blandt de største i polls) århundredets retssag i USA - men hvad hed den? populært øgenavn akcepteres.

This is just until June
Gravatar

#240 filmz-grev_michal 19 år siden

En af de dem jeg kan være med på ;-)

Det var naturligvis "the monkey trial", har set utallige film fra den tid med Gene Kelly & Spencer Tracy. Kan ikke huske den oprindelige retsagstitel.

Navnet er kommet af retsagen omhandlede Darwins teorier/lære kontra Kirkens. Mener dog baggrunden for filmen primært var som parallel til kommunisterne og jagten deraf (McCarthy).

Jeg giver turen videre til den næste og hopper i seng :-)

Skriv ny kommentar: