Nej. Det er en sovjetisk eksperimentalfilm, som efter min mening, er iblandt de bedste stumfilm nogensinde. Den var desuden ekstrem overlegen på det tekniske område, hvor blandt andet følgende teknikker blev innoveret; baglæns optagelse, close-ups, dobbelt eksponering, Dutch tilting, fast motion / slow motion, jump cuts, split screens, tracking shots og mange flere.
#2403: Korrekt. Instruktøren er hovedsageligt kendt for sine propaganderede dokumentarfilm og filmjournaler, som er blevet til milepæle fra den sovjetrussiske filmkunst i 1920erne.
#2401 Steffan Rasmussen 16 år siden
#2402 Antlion 16 år siden
Nej. Det er en sovjetisk eksperimentalfilm, som efter min mening, er iblandt de bedste stumfilm nogensinde. Den var desuden ekstrem overlegen på det tekniske område, hvor blandt andet følgende teknikker blev innoveret; baglæns optagelse, close-ups, dobbelt eksponering, Dutch tilting, fast motion / slow motion, jump cuts, split screens, tracking shots og mange flere.
1. "8½" (Federico Fellini) - Solhanne
2. "The Player" (Robert Altman) - Solhanne
3. "Ed Wood" (Tim Burton) - Solhanne
4. "Hollywood Ending" (Woody Allen) - Solhanne
5. "Living in Oblivion" (Tom DiCillo) - lagoni
6. "Sprængfarlig bombe" (Tomas Villum Jensen) - Solhanne
7. "La nuit américaine" (François Truffaut) - bn
8. "State and Main" (David Mamet) - Rockysds
9. "The Cameraman" (Buster Keaton) - Rockysds
#2401:
Tjaeh... :)
Du skal nok få point for den, men nu har jeg bestemt mig for, at I skal gætte filmen fra 1920erne. :)
#2403 rockysds 16 år siden
#2404 Antlion 16 år siden
#2405 rockysds 16 år siden
#2406 Antlion 16 år siden
#2407 rockysds 16 år siden
#2408 Steffan Rasmussen 16 år siden
#2409 Kruse 16 år siden
#2410 rockysds 16 år siden