Gravatar

#2551 jessup 16 år siden

Filmen var også Hurts debut film

William Hurt blev nomineret til en golden globe for sin rolle i filmen i 1981 i kategorien:

New Star of the Year in a Motion Picture

Paddy Chayefsky (Network,Marty m.fl) skrev manuskriptet under alias Sidney Aaron.
This is just until June
Gravatar

#2552 jessup 16 år siden

filmen er instrueret af Ken Russell (gothic, Tommy)
This is just until June
Gravatar

#2553 jessup 16 år siden

hvis det ikker er gættet i morgen tidligt er det først til mølle
This is just until June
Gravatar

#2554 Antlion 16 år siden

Jessup... Jessup!? Kan det passe, at Hurt spiller en tosset videnskabsmand ved navn Jessup?
Gravatar

#2555 jessup 16 år siden

Det kan passe - hvad går han og roder med?
This is just until June
Gravatar

#2556 Antlion 16 år siden

Han går og roder med hallucinogener og andre bevidsthedsudvidende eksperimenter (flyder rundt i flotationsanlæg), så vidt jeg husker. Jeg blev selv halv-svimmel, da jeg så filmen (for laaaang tid siden).

Giv mig lidt af titlen. Jeg kan næsten gætte mig frem, at den refererer til nogle psykologiske termer. :)
Gravatar

#2557 Steffan Rasmussen 16 år siden

He. Nu ved jeg hvad det er for en, men skal nok holde min kæft.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#2558 Antlion 16 år siden

"Altered States" hedder den da!? :)
Gravatar

#2559 jessup 16 år siden

Antlion - det er din tur.
This is just until June
Gravatar

#2560 Antlion 16 år siden

Nå ja...

Det er et melodrama fra 50'erne, som åbnes med en 'velkendt' sang, som tilmed er filmens titel.

På overfladen ligner filmen måske en klichéfyldt sæbeopera, som med blotte øje er drænet for kunstnerisk kvalitet. Det svære, og det geniale, ved dette melodrama ligger i, hvis man får øje på den absurde overdrivelse af Hollywoods brækspand. Hvor et normalt melodrama håndteres højtideligt, bliver denne films meddelelse skjult i en satirisk og overdreven Hollywood-stil.

Skriv ny kommentar: