Han går og roder med hallucinogener og andre bevidsthedsudvidende eksperimenter (flyder rundt i flotationsanlæg), så vidt jeg husker. Jeg blev selv halv-svimmel, da jeg så filmen (for laaaang tid siden).
Giv mig lidt af titlen. Jeg kan næsten gætte mig frem, at den refererer til nogle psykologiske termer. :)
Det er et melodrama fra 50'erne, som åbnes med en 'velkendt' sang, som tilmed er filmens titel.
På overfladen ligner filmen måske en klichéfyldt sæbeopera, som med blotte øje er drænet for kunstnerisk kvalitet. Det svære, og det geniale, ved dette melodrama ligger i, hvis man får øje på den absurde overdrivelse af Hollywoods brækspand. Hvor et normalt melodrama håndteres højtideligt, bliver denne films meddelelse skjult i en satirisk og overdreven Hollywood-stil.
#2551 jessup 16 år siden
William Hurt blev nomineret til en golden globe for sin rolle i filmen i 1981 i kategorien:
New Star of the Year in a Motion Picture
Paddy Chayefsky (Network,Marty m.fl) skrev manuskriptet under alias Sidney Aaron.
#2552 jessup 16 år siden
#2553 jessup 16 år siden
#2554 Antlion 16 år siden
#2555 jessup 16 år siden
#2556 Antlion 16 år siden
Giv mig lidt af titlen. Jeg kan næsten gætte mig frem, at den refererer til nogle psykologiske termer. :)
#2557 Steffan Rasmussen 16 år siden
#2558 Antlion 16 år siden
#2559 jessup 16 år siden
#2560 Antlion 16 år siden
Det er et melodrama fra 50'erne, som åbnes med en 'velkendt' sang, som tilmed er filmens titel.
På overfladen ligner filmen måske en klichéfyldt sæbeopera, som med blotte øje er drænet for kunstnerisk kvalitet. Det svære, og det geniale, ved dette melodrama ligger i, hvis man får øje på den absurde overdrivelse af Hollywoods brækspand. Hvor et normalt melodrama håndteres højtideligt, bliver denne films meddelelse skjult i en satirisk og overdreven Hollywood-stil.