Gravatar

#4471 rockysds 15 år siden

Så må den tredje være Warren Beattys "Heaven Can Wait".
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#4472 Skeloboy 15 år siden

Warren Beatty - Heaven Can Wait, rockysds
Warren Beatty - Reds, chuck
Orson Welles - Citizen Kane, chuck

Det er vel så Chuck, der nupper den

Gravatar

#4473 chuck 15 år siden

Hmm, har lige tjekket lidt. Orson Welles var producer på filmen, men blev ikke nomineret, da nomineringen gik til selskabet Mercury.

Welles vandt ikke bedste mandlige hovedrolle, men hvem gjorde det og for hvilken film?
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#4474 Skeloboy 15 år siden

#4473 - men i følge filmsite.org, så passer det...:)
Gravatar

#4475 Skeloboy 15 år siden

Hmm...nu skal jeg lige høre jeres mening...jeg har ikke intentionelt slået svaret op...men ser lige en film med skuespilleren, slog hans wiki op og læste om den film, han vandt for...hvis jeg nu så svarer, har jeg så snydt?...
Gravatar

#4476 rockysds 15 år siden

Hehe, nu ved jeg også, hvem der vandt. :) Jeg ville ikke kvalificere selv det som snyd og synes personligt bare, du kan svare.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#4477 Skeloboy 15 år siden

Gary Cooper for Sergeant York :)

Har nemlig ikke set alt for meget med ham, og kan sgu godt lide ham.Wings, Mr. Deeds Goes To Town, Desire, Meet John Doe og High Noon
Gravatar

#4478 chuck 15 år siden

Det er overhovedet ikke snyd, men det er tilgengæld rigtigt :)
Gravatar

#4479 Skeloboy 15 år siden

#4478 - altså man kan jo sige, at har slået det op...godt nok rent tilfældigt...men Gary Cooper er hvertfald en mand, jeg skal have noget mere med...

Vi bliver ved Oscar...kan ikke lige komme på andet :)

Fire skandinavere har vundet en skuespils-oscar. Hvem? og for hvilke film, hvilket år?...eller...vi nøjes bare med hvem...:)
Gravatar

#4480 chuck 15 år siden

Ingrid Bergman - Murder on the Orient Express (1975) Gaslight + Anastasia (årstal kan jeg ikke)

Gale Sondergaard er født i USA, så Anthony Adverse (1937) tæller vel ikke?

Skriv ny kommentar: