SHIIIIIIIT!!!!!!!!!!!! Jeg kan ikke overskue hvem, der har svaret hvad :) Så jeg er bare urimelig hård. Turen går til Rockysds, for det fabelagtige svar med Barry Fitzgerald. Jeg var ikke præcis nok i min formulering af spørgsmålet som egentlig gik på samme rolle for to forskellige film, så Barry skal naturligvis også med, trods fejlen i reglerne om, at man kunne blive nomineret både for hoved- og birolle for samme præstation.
De rigtige er altså: Peter O'Toole: Henry II i Becket (1964) og The Lion in Winter (1968) Al Pacino: Michael Corleone i The Godfather (1972) og The Godfather: Part II (1974) Bing Crosby: Father Chuck O'Malley i Going My Way (1944) og The Bells of St. Mary's (1945) Paul Newman: Fast Eddie Felson i The Hustler (1961) og The Color of Money (1986) Cate Blanchett: Queen Elizabeth I i Elizabeth (1998) og Elizabeth's Golden Shower (2007)
Og den mere skæve: Barry Fitzgerald: Father Fitzgibbon i Going My Way (1944) og Going My Way (1944) :o)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Marilyn Monroes sidste film var 'The Misfits' (dansk titel: De frigjorte), og den film, hun ikke nåede at færdiggøre, var komedien 'Something's Got To Give'.
#501 BN 16 år siden
Al Pacino (Godfather + Godfather 2)
#502 Slettet Bruger [3702914071] 16 år siden
#503 Spanner 16 år siden
Paul Newman - Fast Eddie Felson (The Hustler+Color of Money)
*Edit - D'oh too slow
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#504 rockysds 16 år siden
Barry Fitzgerald - begge kategorier for "Going My Way"
#505 Steffan Rasmussen 16 år siden
EDIT: Jeg hader det nye system. Man tror at der ikke er flere indlæg, men ....
#506 chuck 16 år siden
Jeg kan ikke overskue hvem, der har svaret hvad :)
Så jeg er bare urimelig hård. Turen går til Rockysds, for det fabelagtige svar med Barry Fitzgerald. Jeg var ikke præcis nok i min formulering af spørgsmålet som egentlig gik på samme rolle for to forskellige film, så Barry skal naturligvis også med, trods fejlen i reglerne om, at man kunne blive nomineret både for hoved- og birolle for samme præstation.
De rigtige er altså:
Peter O'Toole: Henry II i Becket (1964) og The Lion in Winter (1968)
Al Pacino: Michael Corleone i The Godfather (1972) og The Godfather: Part II (1974)
Bing Crosby: Father Chuck O'Malley i Going My Way (1944) og The Bells of St. Mary's (1945)
Paul Newman: Fast Eddie Felson i The Hustler (1961) og The Color of Money (1986)
Cate Blanchett: Queen Elizabeth I i Elizabeth (1998) og Elizabeth's Golden Shower (2007)
Og den mere skæve:
Barry Fitzgerald: Father Fitzgibbon i Going My Way (1944) og Going My Way (1944) :o)
#507 rockysds 16 år siden
#508 Steffan Rasmussen 16 år siden
#509 BN 16 år siden
#510 jessup 16 år siden
ups forkerte side og forkert svar