Jeg tror jeg omformulerer spørgsmålet så jeg kan gøre det mere klart hvad jeg leder efter, for ved faktisk ikke om de alle var fra Canada og at de alle var overvægtige er måske rigtigt, men ikke det jeg leder efter... Så:
Hvilken uproduceret film(Som i film der aldrig fik chancen for at komme igang med selve optagelserne, tror de havde pre-production ret meget på plads) havde de alle tilfælles? Og hvad havde de tilfælles angående de omstændigheder som stoppede produktionen på filmen?
Okay, tror bare jeg giver den videre til dig Mikkel da du mere eller mindre havde ret. Selvom om de ikke skulle have været med i samme film sammen.
Filmen hedder Atuk og tror bare jeg lader Wikipedia forklare resten her da det er en interessant historie og jeg ikke gider til at skrive en roman selv, men kort opsummeret så går historien på at de alle døde kort efter at have læst manuskriptet:
Wiki skrev:
Atuk is most famous for supposedly being cursed and, according to legend, responsible for the deaths of several major comedic actors in the 1980s and 1990s. The "Atuk Curse" has become one of the better known urban legends of Hollywood. Its first victim, supposedly, was John Belushi, who had read the script and was reportedly enthusiastic about taking on the role of Atuk[citation needed]. Shortly afterwards, he was found dead of a drug overdose in 1982.
After Belushi's death the part was offered to comedian Sam Kinison, who accepted it in 1988. Kinison filmed at least one scene for the film before he grew dissatisfied with the script and demanded parts of it be re-written[citation needed], halting production. His leaving the film led the production company to file a lawsuit against him; by the time it settled, Kinison was destitute.[citation needed] Not long afterward, while talks were underway to continue the project, Kinison died in a car crash in 1992.
The curse supposedly struck again in 1994 when John Candy, who had been approached for the role of Atuk, was reading the script[citation needed] when he suddenly died of a heart attack, on March 4 (the day before the 12th anniversary of Belushi's death). It was around this point in the production's history that the press began to speak of a curse. Some believe the curse struck twice that year, since in November Michael O'Donoghue died of a cerebral hemorrhage. O'Donoghue was a writer and comedian who was also a friend of Belushi and Kinison and, the story goes, had read the script (in some versions even worked on it) before recommending it to them.
The most recent victim of the "Atuk Curse" is said to be Chris Farley, who idolized John Belushi. Like his idol, he was up for the role of Atuk, and was about to accept[citation needed] when, also like his idol, he died of a drug overdose in December 1997 at the age of 33 (the same age as Belushi). According to some versions the curse would strike once more, only six months later in May 1998 when Farley's friend and former Saturday Night Live cast-mate, Phil Hartman, was murdered by his wife. Farley is said to have shown the Atuk script to Hartman, before his death, and was encouraging him to take a co-starring role.
The "Atuk Curse" resembles another alleged curse on a film project: the long-attempted film adaptation of the novel A Confederacy of Dunces. Many of the same actors who were considered for the role of Atuk before their deaths - Belushi, Candy and Farley - were also considered for the lead role in A Confederacy of Dunces.[1]
#6711 Åkepool 11 år siden
Kender dog ikke Sam Kinison.
#6712 jessup 11 år siden
#6713 SublimeKen 11 år siden
Hvilken uproduceret film(Som i film der aldrig fik chancen for at komme igang med selve optagelserne, tror de havde pre-production ret meget på plads) havde de alle tilfælles? Og hvad havde de tilfælles angående de omstændigheder som stoppede produktionen på filmen?
#6714 Mikkel Abel 11 år siden
#6715 SublimeKen 11 år siden
#6716 SublimeKen 11 år siden
Filmen hedder Atuk og tror bare jeg lader Wikipedia forklare resten her da det er en interessant historie og jeg ikke gider til at skrive en roman selv, men kort opsummeret så går historien på at de alle døde kort efter at have læst manuskriptet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Atuk
#6717 Mikkel Abel 11 år siden
Nå, jeg tager turen..
Hvilken skuespiller har Paul Thomas Anderson brugt flest gange i sine film?
#6718 Kruse 11 år siden
#6719 Mikkel Abel 11 år siden
#6720 Kruse 11 år siden