Gravatar

#11 Guts 17 år siden

Det er rigtigt opfattet.

"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#12 filmz-Bruce 17 år siden

Jeg mener Fail-safe fra 1964, har ingen musik overhovedet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 Michael Andersen 17 år siden

Det er ret svært at finde mange som lever 100% op til det, men i 99% kategorien kan jeg komme i tanke om remaket af "Funny Games", for der er ikke noget score og sangene i starten af filmen høres af filmens personer, men der optræder dog ikke-diegetisk musik til allersidst når rulleteksterne går i gang.

"Rear Window" er godt nok en ældre sag, men den skal næsten nævnes, fordi selvom Franz Waxman lavede et score til den indgår 99% af scoret og resten af musikken som diegetisk musik, da det bliver gengivet af radioer, pladespillere osv. i filmen.

Nogle år efter gjorde Orson Welles det samme med Henry Mancinis score i "Touch of Evil".
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#14 Michael Andersen 17 år siden

#12 Ja, det er rigtigt.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#15 rubkick 17 år siden

Flere af Hanekes film er reelt uden filmmusik (der kan dog være såkaldt "diegetic music", altså musik, som udøves i selve scenen, eller evt. kommer fra en radio el. lignende). Det samme gælder flere nyere film af Jacques Rivette og Eric Rohmer, samt - pr. definition - alle Dogmefilm.
Gravatar

#16 BN 17 år siden

#6:

Der ER musik i "In the Bedroom", men den er ret stilfærdig og nedtonet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17 kasper0204 17 år siden

I Dogmefilm-"genren" bliver/må der ikke bruges musik... Og hvis der skal opstå musik, skal det være på optage-tidspunktet, hvor de fx i filmen hører musik fra en musikafspiller...

Det ville da være interessant at inddrage Dogmegenren, som (for det meste) ikke benytter musik? Måske som et lille sidespring?
Gravatar

#18 Benway 17 år siden

Jeg så Hr. Lazarescus sidste rejse i går, og den har kun musik ved start og slutteksterne. Jeg tror ikke engang man hører noget i baggrunden. Rystende film forøvrigt.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#19 jessup 17 år siden

Jeg mener heller ikke at der bliver brugt extradiegetisk (non-diegetic)musik i The Last Picture show.

Af film hvor den diegietiske får meget plads vil jeg nævne the piano teacher.
This is just until June
Gravatar

#20 Bates 17 år siden

#18 - Har filmen stående på hylden. Jeg må snart lige tage mig sammen, og få den set.

Skriv ny kommentar: