Gravatar

#1 filmz-dondupont 19 år siden

Hej jeg er interesseret i at læse nogle bøger om film. Jeg er i gang med Filmens Historie (Mark Cousins) og har læst Fokus i forbindelse med gymnasiet. Det er vidst mere eller mindre alt hvad jeg har læst. Så hvis i kan anbefale nogle bøger til mig ville det være super :D nogen lang analyse af bogen behøves ikke men hvis i kunne skrive meget kort hva den handler om og hvorfor den er god, ville det være super. Bogen må både være på dansk og engelsk.
Gravatar

#2 Guts 19 år siden

Du kan vist finde lidt HER!!!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3 filmz-dondupont 19 år siden

Mange tak, men det han søger virker meget mainstream... vil helt sikkert se nærmere på nogen af forslagene men jeg er bestemt ikke kun interesseret i amerikanske film...
Gravatar

#4 dyg 19 år siden

Jeg kan anbefale denne, hvis du vil vide noget om et mere specifikt emne, nemlig zombie-film.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5 filmz-lone wolf 19 år siden

I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
Gravatar

#6 gi-jones 19 år siden

Og den her:

http://www.amazon.com/gp/product/0943728991/002-14...

Hvis du vil vide hvordan man laver low-budget film
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 frahm-2 19 år siden

Jeg er en stor Hitchcock fan, så mine forslag er nok lidt farvet af det.
Jeg er igang med at læse en Hitchcock biografi, af Charlotte Chandler, der hedder "It's only af movie" og den kan varmt anbefales. Den er dog mere om manden end om hans film, men den giver en bedre forståelse af filmene. Ellers er der "Hitchcock at Work" af Bill Krohn.
Ellers har jeg hørt rigtig gode ting om "De levende billeders Dramaturgi" af Peter Harms Larsen. Jeg har dog endnu ikke fået den læst.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#8 filmz-dondupont 19 år siden

takker mange gange... selvom det er om enkelte personer som med hitchcock må i meget gerne skrive dem. det hele har interesse :D fortsæt endelig med at skrive
Gravatar

#9 davenport 19 år siden

Jeg vil da lige anbefale denne så:

http://www.amazon.com/gp/product/0753505568/sr=1-4...

Meget interessant, hvis man er Spielbergofil..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#10 filmz-lone wolf 19 år siden

Hvis du er interesseret i hvordan man laver specieal effects makeup i film, kan jeg give dig en pæn lang liste. Hvis det var noget?
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!

Skriv ny kommentar: