Strings? Zemans Čarodějův učeň er den mest kendte filmatisering, og den er enestående. Jeg har den danske version liggende på VHS et sted, men originalen er at foretrække.
Tjekkoslovakiet har opfostret adskillige mestre-instruktører! Chytilová, Forman, Herz, Jakubisko, Jasný, Jireš, Kachyňa, Machatý, Menzel, Němec, Passer, Švankmajer, Trnka, Vávra, Vlácil, Zeman og lister fortsætter...
Lorentzen, kender du et sted jeg kan finde den version? Jeg tror faktisk det er den jeg leder efter. Husker den bare meget svagt fra da jeg så den for 10 år siden.
#1 Iskold 13 år siden
Jeg efterlyser en film jeg så for 10 år siden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Krabat_%E2%80%93_The_...
Den udgave jeg leder efter er noget i retning af Strings, så vidt jeg ved. Ved ikke hvornår den er fra eller hvem der har produceret den.
Bogen hedder krabat and the legend of the satanic mill. Håber i kan hjælpe.
Iskold.
#2 Castanea 13 år siden
Tjekkoslovakiet har opfostret adskillige mestre-instruktører! Chytilová, Forman, Herz, Jakubisko, Jasný, Jireš, Kachyňa, Machatý, Menzel, Němec, Passer, Švankmajer, Trnka, Vávra, Vlácil, Zeman og lister fortsætter...
#3 Bony 13 år siden
Jan Svankmajer? Kan du anbefale nogle bestemte film af netop ham?
#4 Castanea 13 år siden
Jeg kan se, Jiří Barta blev udeladt fra navneopremsningen. Han er ansvarlig for den måske bedste animationsfilm nogensinde Krysař.
Mesteren over dem alle er dog Vlácil, selvom han udover at være tjekke ligefrem ikke er sammenlignelig med Barta og Švankmajer.
#5 Bony 13 år siden
Lidt kortfilm blev det da til her til aften. Spændende instruktør må man sige.
#6 Iskold 13 år siden
#7 Castanea 13 år siden