Tja, jeg kan da sagtens nævne en masse fede film som "Alien", "Star Wars" m.m., og sige at "hey...da jeg var lille så jeg de fedeste film...og derfor er jeg film-interesseret idag", men sådan er min historie ikke helt.
Jeg så meget tysk tv engang, og der viste de lidt flere (og lidt bedre) film end på de danske kanaler. Jeg var dengang total ligeglad med at de var synkroniseret, for det var historierne og de levende billeder der fascinerede mig. (Desuden så forstod jeg tysk lige så godt som engelsk...måske endda bedre)
Jeg kan dog huske tilbage på mange film-oplevelser... men det er nok mere film-mediet der fangede min interesse end selve filmene.
Kan man ikke søge noget støtte, eller muligvis få SU for det? Det er vist mere "uddannelses" agtigt end f.eks filmhøjskolen...
Jeg må helt ærligt sige at den virker alt for sej den skole... det hele lyder meget prof. og målrettet og når de skriver at man skal være klar til at "live and breathe film" (mener jeg der står et sted) så tænker man jo... YESSS!!!!
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Anyway, kan mærke på det hele at jeg er nødt til at meditere nærmere over hvad jeg vil de næste timer/dage/uger... fordi den filmskole trækker ret meget.... men det gør filmhøjskolen også.....
(men skal under alle omstændigheder bruge massere arbejde/tid på at spare penge op) Grrr.....
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
der står noget her om SU i udlandet (uden for Norden).
Jeg er nok enig med #23, en filmskole i New York er næppe SU-godkendt, men man kan vist søge om at få den godkendt (jeg har ikke lige fået læst det hele igennem), så prøv, det kan ikke skade :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
LOCATION The year-in-filmmaking program is offered in New York City, at our school at Universal Studios in California, and overseas in London. New York, Los Angeles, and London provide students with the most varied possible locations, the largest pool of actors and most extensive array of film production services in the world. Students may take the two semesters at different locations.
Mht. location står der jo kun "MAY" be different locations in the two semesters... hvor finder du at man SKAL flytte i 2'nd semester???
ja mht SU lyder det rigtig fedt... man skal helt klart prøve at sende dem en brochure og se om man kan få støtte....
Min stammer vist primært fra Star Wars, som jeg så i TV engang i start 80'erne, hvor den blev optaget af min kære far, på vores første video. :)
Båndet blev slidt helt ned, fordi jeg blev ved med at se den film igen og igen.
Senere mødte jeg så en fyr, som fik mig "oplært" i filmkunst, soundtracks osv., hvilket er ca. 12 år siden, og tja.. i dag er jeg et hjælpeløst offer for DVD og biografer. ;)
det var da mig, min bror og bege mine fætterer begynde at se en helt masse af de klassiske arnold film så belv jeg så mere indtresseret da jeg fik en VHS afspiller
#21 Corgan 22 år siden
Jeg så meget tysk tv engang, og der viste de lidt flere (og lidt bedre) film end på de danske kanaler. Jeg var dengang total ligeglad med at de var synkroniseret, for det var historierne og de levende billeder der fascinerede mig. (Desuden så forstod jeg tysk lige så godt som engelsk...måske endda bedre)
Jeg kan dog huske tilbage på mange film-oplevelser... men det er nok mere film-mediet der fangede min interesse end selve filmene.
#22 filmz-cko 22 år siden
Jeg må helt ærligt sige at den virker alt for sej den skole... det hele lyder meget prof. og målrettet og når de skriver at man skal være klar til at "live and breathe film" (mener jeg der står et sted) så tænker man jo... YESSS!!!!
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#23 chandler75 22 år siden
Man kan forsøge at søge private legater (få fat i legathåndbogen) men det er vist ikke helt let.
#24 filmz-cko 22 år siden
Anyway, kan mærke på det hele at jeg er nødt til at meditere nærmere over hvad jeg vil de næste timer/dage/uger... fordi den filmskole trækker ret meget.... men det gør filmhøjskolen også.....
(men skal under alle omstændigheder bruge massere arbejde/tid på at spare penge op)
Grrr.....
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#25 lagoni 22 år siden
Jeg er nok enig med #23, en filmskole i New York er næppe SU-godkendt, men man kan vist søge om at få den godkendt (jeg har ikke lige fået læst det hele igennem), så prøv, det kan ikke skade :)
#26 SpielbergFreak 22 år siden
#27 filmz-cko 22 år siden
The year-in-filmmaking program is offered in New York City, at our school at Universal Studios in California, and overseas in London. New York, Los Angeles, and London provide students with the most varied possible locations, the largest pool of actors and most extensive array of film production services in the world. Students may take the two semesters at different locations.
Mht. location står der jo kun "MAY" be different locations in the two semesters... hvor finder du at man SKAL flytte i 2'nd semester???
ja mht SU lyder det rigtig fedt... man skal helt klart prøve at sende dem en brochure og se om man kan få støtte....
#28 Corgan 22 år siden
Kan I ikke oprette en ny tråd med det emne i stedet for? Denne tråd burde jo handle om filminteresse.
#29 filmz-Kadann 22 år siden
Båndet blev slidt helt ned, fordi jeg blev ved med at se den film igen og igen.
Senere mødte jeg så en fyr, som fik mig "oplært" i filmkunst, soundtracks osv., hvilket er ca. 12 år siden, og tja.. i dag er jeg et hjælpeløst offer for DVD og biografer. ;)
#30 filmz-borgir 22 år siden