Gravatar

#1 davenport 22 år siden

Min Startede en morgen efter en skolefest, hvor jeg havde optaget en film der hed ALIENS. Jeg kendte den ikke, men så den 2 gange den dag. Efter en måned kunne jeg alle replikker, og her blev jeg rigtig bidt af film.
Jeg havde selvfølgelig set masser, jeg var jo Star Wars fanatiker, men det gælder ikke rigtigt, for det var kun de 3 film der interesserede mig. Her efter begyndte jeg at se meget forskelligt, og det har udviklet sig til en bred filmsmag i dag.
Hvad med jer?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 lagoni 22 år siden

Der var engang, for længe siden... Nej, ok, min filminteresse stammer nok fra da jeg fik min videomaskine i konfirmationsgave. Jeg havde ved samme lejlighed fået en masse penge og skulle derfor ud og købe en masse film, så jeg kunne bruge min maskine. Og derfra gik det langsomt fremad. Min far har vist også altid interesseret sig lidt for film og jeg har gennem tiden fået mange film af ham (han er lidt glemsom, har flere gange købt identiske udgaver af film og når han opdager fejlen, giver mig den ene :) )

Da jeg kom i gymnasiet fik jeg en kæreste, der var vild med film, min interesse for film steg og det var først deromkring folk begyndte at snakke om mig som filmnørden...

Jeg tror faktisk det var The Usual Suspects der gjorde jeg holdt fast ved film som en hobby, den gjrode stort indtryk på mig engang, fik mig til at se film som mere end bare film (det lød fint, håber I forstår hvad mente...)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3 Skobbolop 22 år siden

heldigt nok med den kæreste..

#4 filmz-cko 22 år siden

een titel...

Pulp Fiction!!! Og efter den ha mit liv aldrig været det samme :)

(derefte kom der andre som, Blade Runner, Avalon, Fallen Angels, Stranger Than Paradise, Clockwork Orange, Eyes Wide Shut... etc you get the picture...)
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#5 filmz-Seth GekOo 22 år siden

#4 God smag ;)

#6 Zelle 22 år siden

Jeg har altid kunne lide at se fjernsyn of film fra jeg var helt lille, men jeg tror det må være efter at have set Pulp Fiction og Shawshank Redemtion at jeg virkelig begyndte at indse hvor fed en film kunne være og var derefter 'hooked for life' :D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#7 filmz-phalanx 22 år siden

det begyndte alt sammen da min storesøster slæbte mig ind for at se bamse og kylling foran the television you know,
og så har jeg sådan set aldrig flyttet mig..................
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
Gravatar

#8 filmz-Mira 22 år siden

Jeg røg i da jeg som hmm en 12-13 år snød mig til at se alien 1 på tv, selvom moar havde sagt nej. Det kostede to ugers mareridt og tjah here I am ;)

"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
Gravatar

#9 McPeter 22 år siden

Jeg har bare generelt altid godt kunne lide at leve mig ind i bøger og film. Kan stadig huske hvor sur jeg var over at blive hentet fra Fritteren lige da de havde sat os til at se Stjernekrigen... Og så måtte jeg ikke engang blive oppe og se den da den kom i tv et par uger efter (det var før vi fik video)... Mine forældre var ikke helt i kridthuset i den periode! :-)

Det har helt klart været film som SW, Indy, BTTF, Danser med Ulve, Braveheart, T2, Jurassic Park, Aliens (II), The Abyss, etc, der har været hovedårsagerne til min interesse for film, men også film af den mere seriøse afdeling som Schindler's List og American History X har gjort STORT indtryk på mig. Det var nok de første film der fik mig til at gå og tænke over dem i flere uger efter (ud over den normale 'nøøj, hvor var dét fedt lavet'). Ud over det er der også to film der i særdeleshed har formået at få mig til at indse hvor intelligent en film kan skrues sammen: The Usual Suspects og Memento. Efter disse to film var det ligesom om der var noget der var forandret. Nu vil jeg gerne udfordres af film - det må gerne være filmen der fuldstændig tager styringen og river mig rundt... :-)

Derudover har jeg altid haft en svaghed for animerede film - i særdeleshed efter bl.a. Landet for Længe Siden, Valhalla og Løvernes Konge og mange andre Disney-film...

Den film der fjernede al tvivl der måtte være om der nu også virkelig var så stor forskel på VHS og DVD var helt klart The Matrix. Tror aldrig jeg glemmer den lyd og billedoplevelse jeg fik da jeg sku se den hos en ven der havde udstyret i orden!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10 filmz-cko 22 år siden

takker :)
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"

Skriv ny kommentar: