Gravatar

#1 Neranders 12 år siden

Filmklubben på AU Herning søger lidt filmz.dk assistance

For noget tid siden spurgte jeg om hjælp angående licenser, men det har løst sig, at det har vist sig, skolen i forvejen var i besiddelse af de nødvendige licenser.

Nu ligger landet således vi gerne vil købe film ind til skolen og filmklubben, som vi kan benytte os af. Vi vil gerne favne bredt, hvad angår genrer, instruktører stilarter o.s.v. Umiddelbart er skolen ikke videre stor, så vi kan ikke undgå mainstreamfilm, medmindre vi hellere vil skræmme de fleste gæster væk. Det er så her, vi spørger om inputs til, hvilke film vi kan vise for et bredt internationalt kundesegment, der går på forskellige studielinjer. Vi har også planer om at afholde maraton ind imellem i weekender (for eksempel Ringenes Herre, Back to the Future, Indiana Jones og lignende). Kom gerne med jeres bud. Filmenes nationalitet er ligegyldig, så længe det blot er muligt at anskaffe dem med engelske undertekster.

Slutteligt har vi også snakket meget om at vi vil afholde quizaftener, og vil derfor anskaffe os en god filmquiz til formålet, som gerne skal være udfordrende, men alle skal gerne kunne deltage. Er der nogle herinde, der har erfaringer med nogle filmquizzer som kan købes (det skal foregå på engelsk grundet de mange internationale studerende på stedet).

På forhånd mange tak! :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#2 HelmerJ 12 år siden

Jeg vil gerne hjælpe men er ikke sikker på hvordan. Hvad er grundlaget for filmene der skal vælges, er det for at underholde 10 stive teenagere lørdag aften eller er det mere over i, se den her ukrainske stumfilm fra 1932 den er bare fantastisk klippet. Skal det ha et "filmnørd uddannende aspekt" eller....
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#3 Neranders 12 år siden

Vi vil meget gerne have en god variation i, hvad vi viser, hvor der vil blive plads til både Nolan og Tarkovskiy. Og apropos Nolan, så tænker vi ikke så meget på at vise hans Batmanfilm, selvom en kavalkade en weekend vil være helt i orden. Det er dog mere Memento, The Prestige og Following. Babel, United 93 og Trust er også gode bud på film, vi gerne vil vise, da det er film, som er tilgængelige at se, og samtidig kan være grundlag for god debat.

Vores primære mål er først og fremmest at stable et socialt fællesskab op omkring det, men vi har også et ønske om at kunne gøre folk lidt mere filmbevidste og give dem nogle gode filmoplevelser.

Hvis det er nemmest, at jeg starter ud med nogle forslag, så kommer der her en liste, udover de ovennævnte film.

Last of the Mohicans
Hayao Miyazaki / Studio Ghibli
The Thin Red Line
Blade Runner
Alien (eventuelt som maraton)
Kingdom of Heaven (DC)
Cleopatra
Spartacus
North By Northwest
El orfanato
Lad den rette komme ind
Pans Labyrint
"That's rough, buddy."
Gravatar

#4 Highland Park 12 år siden

Hvor mange film regner I da med at vise?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 Neranders 12 år siden

En hver anden uge, umiddelbart, dog med begrænset aktivitet i eksamens og ferieperioder. Og så med diverse kavalkader en gang i måneden.
"That's rough, buddy."
Gravatar

#6 Highland Park 12 år siden

Okay. Jeg tænker, at det kunne være en god idé at vælge en film fra hver nation, I forventer deltagere fra. Det vil give den enkelte deltager mulighed for f.eks. at lave oplæg til debatten.

Jeg vil hvert fald foreslå, at I viser "La Haine" & "La vita è bella".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 HelmerJ 12 år siden

The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#8 Neranders 12 år siden

Highland Park (6) skrev:
Okay. Jeg tænker, at det kunne være en god idé at vælge en film fra hver nation, I forventer deltagere fra. Det vil give den enkelte deltager mulighed for f.eks. at lave oplæg til debatten.

Jeg vil hvert fald foreslå, at I viser "La Haine" & "La vita è bella".

Det er også planen, at vi vil drage nytte af de forskellige nationer, der er repræsenteret ved os. Dog er det ikke noget vi vil tage i brug, ved hver eneste filmvisning. Og tak for forslagene! :)

HelmerJ (7) skrev:
Så er der da lidt lige at kigge på, selv om du nok har set de fleste.

Tusind tak for forslagende, men må desværre skuffe med, at det er begrænset, hvor mange af de film jeg har set. :)
"That's rough, buddy."
Gravatar

#9 MMB 12 år siden

Jeg kopierer sgu bare nogle af mine forslag fra den anden filmklub tråd:

Submarino
R
Goodfellas
Boogie Nights
La leggenda del pianista sull'oceano (ja, den er på engelsk...)
The Pianist
Shaun of the Dead
Midnight in Paris
Nuovo Cinema Paradiso (Cinema Paradiso)
La vita è bella (Life is Beautiful)
Jodaeiye Nader az Simin (A Seperation)
Der Untergang
El laberinto del fauno (Pan's Labyrinth)
The Hustler
2001: A Space Odyssey
Taxi Driver
The Sound of Music
Apocalypse Now
Once Upon a Time in the West
Man on Wire
De fem benspænd
The Cove
Gravatar

#10 HelmerJ 12 år siden

Neranders (8) skrev:
Tusind tak for forslagende, men må desværre skuffe med, at det er begrænset, hvor mange af de film jeg har set. :)

Så er der jo en lang to watch liste hehe

Skriv ny kommentar: