Jeg ser aldrig tv. Kun film, og læser konsekvent ikke anmeldelser fra andre kilder end Filmz.dk, og det er kun meget sjældent at jeg rent faktisk gør det.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Hvad: Filmkrönikan. Hvor: Svensk fjerner (SVT 1 og 2) Hvornår: Når jeg er heldig at få zappet over på det rigtige tidspunkt. Har endnu ikke fundet ud af, præcis hvornår det kører over skærmen...
Ikke så godt mere efter Niels-Peter Sundgren (han må snart være 100 men anmelder stadig film) forlod skuden til fordel for et mini filmprogram på TV4 sammen med Hans Wiklund, men da udemærket gennemgang af hvad der sker i Scandinavien.
Ellers ser jeg filmorienteret programmer på diverse danske kanaler fx DR2 når jeg er i Danmark, men hjemme i USA er der et væld af gode programmer, som vi ikke har mulighed for at se, hverken på kabel eller satelit.
Men alt i alt så er jeg mere til trykte medier eller internettet, når det drejer sig om at få ny viden.
Filmkrönikan bliver vist på SV2 torsdag aften klokken 22.30, mandag klokken 19.30 og tirsdag efter filmen. Det er den om torsdagen, der ikke er en genudsendelse.
Det er i hvert fald hvad deres hjemmeside siger.
Og Filmkrönikan er et glimrende program, der giver det hedengangne Filmland bagjul på alle tænkelige måder. Det er seriøst, men alligevel nede ved jorden og... nærmest...hyggeligt. Respekt til det.
-------------------------- That'll put marzipan in your pie plate, bingo
#1 filmz-vassago 21 år siden
Hvad der er fedt hvem, og hvad der ikke er :)
#2 gi-jones 21 år siden
#3 Outbound Sith 21 år siden
Hvor: Svensk fjerner (SVT 1 og 2)
Hvornår: Når jeg er heldig at få zappet over på det rigtige tidspunkt. Har endnu ikke fundet ud af, præcis hvornår det kører over skærmen...
Fox Mulder
#4 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Hvor: BBC World
Hver uge en hurtig gennemgang af hvad der sker i Amerika og på filmfronten.
Hvad: Filmkrönikan
Hvor: Svensk TV (SVT 1 og 2)
Ikke så godt mere efter Niels-Peter Sundgren (han må snart være 100 men anmelder stadig film) forlod skuden til fordel for et mini filmprogram på TV4 sammen med Hans Wiklund, men da udemærket gennemgang af hvad der sker i Scandinavien.
Ellers ser jeg filmorienteret programmer på diverse danske kanaler fx DR2 når jeg er i Danmark, men hjemme i USA er der et væld af gode programmer, som vi ikke har mulighed for at se, hverken på kabel eller satelit.
Men alt i alt så er jeg mere til trykte medier eller internettet, når det drejer sig om at få ny viden.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#5 filmz-rupert giles 21 år siden
Det er i hvert fald hvad deres hjemmeside siger.
Og Filmkrönikan er et glimrende program, der giver det hedengangne Filmland bagjul på alle tænkelige måder. Det er seriøst, men alligevel nede ved jorden og... nærmest...hyggeligt. Respekt til det.
That'll put marzipan in your pie plate, bingo