Jeg ville høre om der er nogle herinde der vil give en hjælpende hånd?
Jeg sidder med en eksamensopgave omhandlende Tarantinos måde at iscenesætte sine film på vha. musikken. Til det formål skal jeg bruge nogle bøger/tekster enten om Tarantino og hans musik eller om filmmusik generelt. Har fundet nogle få, men det er dog begrænset. Synes ikke bibliotekerne ligger inde med sådanne bøger. Derfor må det alligevel, hvis I kender nogle, gerne være bøger fra biblioteker, men også gerne købe-bøger (de skal dog være til at skaffe enten i DK eller via en hjemmeside de har en rimelig lav leveringstid og omkostninger).
Håber I kan og gider hjælpe. På forhånd tak.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
I forbindelse med sange som filmmusik er der bogen "Music in Film: Soundtracks and Synergy" - bl.a. om hvordan Tarantino bruger sange i "Pulp Fiction", men der drages andre film med ind i billedet, som "Transpotting" og "Magnolia".
De ser rigtig gode ud. Vil under alle omstændigheder bestille den øverste. Men den anden omhandler den kun scores? Eller kan man godt bruge den til at drage nogle konklusioner omkring brugen af populærmusik (hvilket vil være mit fokus)?
Men jeg vil helt sikkert skrive mig bag øret at jeg kan henvende mig til dig. Det er ikke helt umuligt at jeg kunne få brug for. Tak for hjælpen.
Det var så lidt. Den sidste bog koncentrerer sig om scores, men overordnet handler den om hvordan og hvorfor film og musik hænger godt sammen (set igennem historien fra de gamle stumfilm til nyere tid), så du kan sagtens drage konklusioner, hvis du selv overfører det til brugen af sange, så og sige. Håber det giver menig.
Ps. Hvis du er i tvivl om du vil købe "Overtones and Undertones" eller ej, så kan jeg godt tilbyde at købe den af dig bagefter hvis det er - måske ikke til fuld pris, men hvis du behandler den pænt, så i hvert fald til en fin pris :) Jeg lånte den nemlig bare for nogle år tilbage, og har ikke selv fået den købt endnu.
Jamen det lyder som et godt tilbud. Jeg har bestilt den for et par timer siden. Så må vi se om den er brugbar. Men jeg skal nok smide dig en PM hvis jeg gerne vil af med den igen. Men igen...mange tak for den store hjælp.
#1 Guts 17 år siden
Jeg ville høre om der er nogle herinde der vil give en hjælpende hånd?
Jeg sidder med en eksamensopgave omhandlende Tarantinos måde at iscenesætte sine film på vha. musikken.
Til det formål skal jeg bruge nogle bøger/tekster enten om Tarantino og hans musik eller om filmmusik generelt. Har fundet nogle få, men det er dog begrænset. Synes ikke bibliotekerne ligger inde med sådanne bøger. Derfor må det alligevel, hvis I kender nogle, gerne være bøger fra biblioteker, men også gerne købe-bøger (de skal dog være til at skaffe enten i DK eller via en hjemmeside de har en rimelig lav leveringstid og omkostninger).
Håber I kan og gider hjælpe. På forhånd tak.
#2 Michael Andersen 17 år siden
Og en af de bedste bøger om filmmusik (score) generelt er "Overtones and Undertones" af Royal S. Brown.
Du er også altid velkommen til at spørge mig, hvis der er noget, du vil vide om emnet :)
#3 Guts 17 år siden
SUPER!
De ser rigtig gode ud. Vil under alle omstændigheder bestille den øverste. Men den anden omhandler den kun scores? Eller kan man godt bruge den til at drage nogle konklusioner omkring brugen af populærmusik (hvilket vil være mit fokus)?
Men jeg vil helt sikkert skrive mig bag øret at jeg kan henvende mig til dig. Det er ikke helt umuligt at jeg kunne få brug for. Tak for hjælpen.
#4 Michael Andersen 17 år siden
#5 Michael Andersen 17 år siden
#6 Guts 17 år siden
Jamen det lyder som et godt tilbud. Jeg har bestilt den for et par timer siden. Så må vi se om den er brugbar.
Men jeg skal nok smide dig en PM hvis jeg gerne vil af med den igen.
Men igen...mange tak for den store hjælp.
#7 Michael Andersen 17 år siden
#8 Guts 17 år siden
#9 davenport 17 år siden