Gravatar

#1 Pytter 18 år siden

Nogle af jer som kender nogle fede steder at købe filmplakater, både butikker og online?
Jeg kunne godt tænke mig en plakat fra
One Flew Over the Cuckoo's Nest, men ville gerne have nogle muligheder, så hvis i kender nogle gode steder ud over allposters.com som kom med dem ;)

-Tak
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#2 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Skal det være originale eller reprints?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#3 frahm-2 18 år siden

cinemateket har en del i deres boghandel
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#4 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Danske forhandlere:

www.posterland.dk - både nethandel og to forretninger på Strøget i Kbh. - udelukkende genoptryk.

www.plakatforretningen.dk handler fortrinsvist originale, danske plakater, men er også begyndt at føre enkelte, amerikanske genoptryk (de har faktisk en dansk originalplakat fra Gøgereden på lager). Rimelige priser på deres gamle sager. Butik i Odense.

www.plakathuset.dk - udelukkende ældre, danske originaler til "saftige" priser. Til gengæld har de mange ting, man ikke finder andre steder.

www.filmplakater.com - originale, danske plakater. Middel til dyrt prisniveau. Super service og giver ofte rabat ved flere køb. Egen butik i Århus. Min personlige favorit blandt de professionelle, danske forhandlere.

www.ddposters.com - design og gamle plakater. Prisniveauet svingende, dog generelt højt.

Udenlandske:

www.moviegoods.com - både billige genoptryk og dyrere originale (dog med forbehold - rygterne siger, at deres "originale" SW plakater i virkeligheden er ældre genoptryk).

www.affiche-cine.com - franske originalplakater. God service og stort udvalg. Nok det bedste sted, hvis man er forelsket i de store (120x160cm) filmplakater.

www.kinoart.net - supergod tysk forhandler med originale plakater fra hele verden. Stort udvalg, rimeligt prisniveau, men sjældenhederne er selvfølgeligt dyre.

www.polishposter.com - den bedste netforhandler af de specielle, polske filmplakater. Polske plakater blev tidligere regnet for de bedste, fordi de aldrig brugte producentens materiale, men i stedet designede deres egne, ofte surrealistiske motiver. Priserne svinger meget fra det latterligt billige til det lige så tåbeligt dyre - alt efter, hvad man går efter. Man kan snildt finde plakater til 100-150kr, men også nemt måtte betale flere tusinde kroner for nogle af de sjældne.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#5 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Jeg har nok en liste på 10-20 flere specialforhandlere, hvis der er noget særligt, man kigger efter.

Personligt køber jeg dog de fleste plakater enten på eBay eller QXL og nøjes med at bruge forretningerne til de ting, som sjældent sættes til salg. Mange professionelle, udenlandske forhandlere, bl.a. de ovennævnte, er repræsenteret på eBay.
Gravatar

#6 MouseMickey 18 år siden

#4 er det tommer plakaterne bliver målt i på moviegoods.com
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#7 filmz-Le Samouraï 18 år siden

#6 - Ja. Det er fælles for alle amerikanske forhandlere.

Standardstørrelsen (1-sheet) i dag er på 27x40 tommer = ca. 69x100-101cm. Ældre plakater skal have en størrelse på 27x41 - ellers er de genoptryk, selvom sælger påstår andet.
Gravatar

#8 MouseMickey 18 år siden

#7 ok tak for dit svar... ved du om der er told hos allposters?
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#9 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Det mener jeg ikke. Men jeg har ikke selv prøvet dem. Såvidt jeg husker har de en filial i Tyskland, så alt bliver sendt derfra uden toldrisiko.
Gravatar

#10 rendesten 18 år siden

har lige købt to plakater

Cobra Verde og No End (Bez Konca). banger

Skriv ny kommentar: