Gravatar

#1 thomas040 19 år siden

jeg vil gerne gå i skole i new york, eller rettere... jeg vil bare gerne være i new york så længe jeg kan .... og gå i skole kan give en visum som varer ligeså længe som studiet....

så jeg har fundet en filmskole derovre, men den koster 189.000 for et år.

Er der nogen der kender nogen der har gået der, eller har hørt om hvordan man kan financiere det? Evt. Tisch skolen som også er film ved New Yorks Universitet. Den koster så bare 210.000 for et år.

Any help

http://www.interstudies.dk/index.php?id=631
Failure is a zero out.
Gravatar

#2 rasser 19 år siden

Tja, du kan soege legater? Selvom du nok ikke skal regne med at hive bare en fjerdedel hjem (og jeg tvivler desuden paa at der er mange legater i at gaa paa filmskole).

Ellers kan jeg ikke rigtig forstaa dit spoergsmaal. Hvis du vil gaa paa ovenstaaende skoler maa du betale for det - saadan er det i USA, desvaerre.

Hvis du "bare" er interesseret i at vaere i New York, kraever det ikke et visum, bare at du rejser hjem til DK een gang hver 3. maaned. Det kan du jo evt. kombinere med nogle workshops og tage nogle enkeltfag og saa finde et arbejde ved siden af (sort) for at finansiere det.

Men hvis du vil vaere fuldtidsstuderende (og dermed kvalificere til en student-visa) kraever det at du hoster op.
Gravatar

#3 thomas040 19 år siden

ok tak... det var nogle gode råd... jeg overvejer hvad jeg kan gøre:)
Failure is a zero out.
Gravatar

#4 Patriarch 19 år siden

Lav 50 jingler :D

Held og lykke med det. Det er mange penge, men det kan være godt givet ud!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 rasser 19 år siden

Faktisk virker det ret billigt, i betragtning af hvad man faar ud af det. 15.000 USD pr. semester i tuition er ikke unormalt, og her faar de mere end bare undervisning, man faar hands-on erfaring, og deltager paa op til 40 filmproduktioner - og alt det udstyr er vel med i prisen, saa paa den konto virker 30.000 USD sgu billigt.

Du kan bo i NYC for ca. 1000 USD i husleje hvis du lejer et vaerelse paa Manhattan.
Gravatar

#6 thomas040 19 år siden

jeg mangler faktisk nogle penge fra NCB og KODA som de forskellige har prøvet at snyde mig for... måske skulle man gå lidt mere aktivt efter dem:)
Failure is a zero out.

Skriv ny kommentar: