På så stor en hjemmeside, som denne, der burde der være et par stykker af os, der på den ene eller den anden måde har forbindelser til den professionelle filmbranche.
Jeg spørger ligeud: Er der nogen her som er filminstruktører, manuskriptforfattere, producere, etc.? Er der nogen, der er ved at tage en filmrelateret uddannelse- hvilken, hvor henne, hvad laver du/I? Eller er der nogen, som bare kender personer fra filmbranchen - hvis ja, hvad har de lavet af produktioner, etc.
Lad mig høre, da jeg er ualmindelig interesseret.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Jeg har taget en Markedsføringsøkonom-Filmbranchen i Odense. Det er en uddannelse der beskæftiger sig med distribution og biografdrift (hovedsageligt). I øjeblikket er jeg dog igang med at tage en praktisk uddannelse på Uni. of Westminster i London. Jeg har haft berøring med mange ting, men har mest beskæftiget mig med klipning og instruktion. Jeg har lavet en del både i uni og ikke uni regi, men ikke noget der er særligt kendt (udover at jeg var runner på 'Pistoleros' som hvis for premiere til næste år...måske). Det ser dog ud som om at jeg kommer til at instruere en musikvideo for et up and coming band ved navn Dead Pixels, men intet er jo sikkert i denne branche.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Er i øvrigt netop hjemvendt fra en lille måneds optagelser på vores nye spillefilm, som I kommer til at høre mere om senere. Men jo, det gør jo så mig til instruktør og forfatter.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
I min fritid går jeg selv på filmskolen Station-next, som er en 3-årig uddannelse, for 15 til 18 årige. Den ligger i Århus, men jeg mener vist også, at de har en afdeling i København.
De tager desværre kun 15-20 nye elever ind om året, så næste gang, man kan prøve at komme ind er først i år 2008, tror jeg.
Man får så undervisning af forskellige fag personer inden for film og tv. I de første 7-8 uger er det meget teori. Vi har f.eks. haft en Manuskript forfatter, kamera mand og en klipper, som arbejder på dr, til at fortælle lidt om de forskellige aspekter i deres arbejde.
Men det fede er, at man kommer til at gå sammen med en masse andre film entusiaster, på ens egen alder, som brænder mindst lige så meget, for at arbejde med film, når de bliver voksne, som en selv.
Man kommer selvfølgelig også til at lave en masse film, men man skal også være villig, til at ofre to weekender på selve optagelserne.
Men du kan nok selv finde ud af noget mere på deres hjemmeside og se om det er noget for dig: http://station-next.dk/
Mr. cool --> Hvad kan du så bruge din uddannelse til, når du er færdig efter de tre år? Kan du så kalde dig for "professionel filminstruktør" og herefter gå igang med større filmprojekter.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Det er ikke ligesom at blive tømrer. Uanset hvilken uddannelse du tager kommer du til at slås for at få jobs indenfor den branche. Det eneste man kan gøre er at opbygge sig et navn, og det gør man ved at slås for jobs. Der er ingen nem vej.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Scarface - Uddannelse er måske også et lidt stærkt ord at bruge om station-next. Det er ikke en decideret uddannelse til filminstruktør, men mere en slags forberedelse, hvis du nu f.eks. har lyst til at søge ind på en rigtig filmskole, så vil det nok ikke skade at have taget de 3 år på station-next, som en slags forberedelse til den efterfølgende uddannelse, som du måske har tænkt at tage dig.
Eller det passer faktisk ikke helt, det er en film uddannelse, men ligesom gi-jones siger, så betyder det ikke bare, at man kan kalde sig professionel filminstruktør, lige så snart man er færdig med uddannelsen. Man bliver selv nød til at skaffe jobs, for at opbygge sit navn.
Du får ikke jobs ved at være færdig med en uddanelse... du får jobs ved at have gjort dig bemærket bla. dem der har noget at sige (f.eks gennem studiet).
#1 filmz-Scarface 18 år siden
På så stor en hjemmeside, som denne, der burde der være et par stykker af os, der på den ene eller den anden måde har forbindelser til den professionelle filmbranche.
Jeg spørger ligeud: Er der nogen her som er filminstruktører, manuskriptforfattere, producere, etc.? Er der nogen, der er ved at tage en filmrelateret uddannelse- hvilken, hvor henne, hvad laver du/I? Eller er der nogen, som bare kender personer fra filmbranchen - hvis ja, hvad har de lavet af produktioner, etc.
Lad mig høre, da jeg er ualmindelig interesseret.
#2 frahm-2 18 år siden
#3 davenport 18 år siden
http://filmz.dk/reviews/view/1153/
#4 gi-jones 18 år siden
Er i øvrigt netop hjemvendt fra en lille måneds optagelser på vores nye spillefilm, som I kommer til at høre mere om senere. Men jo, det gør jo så mig til instruktør og forfatter.
#5 Bobby Singer 18 år siden
De tager desværre kun 15-20 nye elever ind om året, så næste gang, man kan prøve at komme ind er først i år 2008, tror jeg.
Man får så undervisning af forskellige fag personer inden for film og tv. I de første 7-8 uger er det meget teori. Vi har f.eks. haft en Manuskript forfatter, kamera mand og en klipper, som arbejder på dr, til at fortælle lidt om de forskellige aspekter i deres arbejde.
Men det fede er, at man kommer til at gå sammen med en masse andre film entusiaster, på ens egen alder, som brænder mindst lige så meget, for at arbejde med film, når de bliver voksne, som en selv.
Man kommer selvfølgelig også til at lave en masse film, men man skal også være villig, til at ofre to weekender på selve optagelserne.
Men du kan nok selv finde ud af noget mere på deres hjemmeside og se om det er noget for dig: http://station-next.dk/
#6 filmz-Scarface 18 år siden
#7 gi-jones 18 år siden
#8 Bobby Singer 18 år siden
#9 Bobby Singer 18 år siden
#10 Patriarch 18 år siden