Gravatar

#21 Kisbye 13 år siden

Den er godt nok kun en kortfilm, men alligevel noget af en filmoplevelse.
Det var min indgang til Chris marker. Det må være filmhistoriens største mystiker. der er ingen der hved hvem han entlig er. Rygter siger at folk der vil have et billede af ham, får et af en kat. Katte optræder også meget ofte i hans film.

Er vild med Sunless og Chats perchés, men måtte give op for Level 5, hele det der 90ër cyber faldt igennem.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#22 Lord Beef Jerky 13 år siden

#16 JannikAnd har ret... jeg kender godt til filmen, men den er ikke helt ligeså let at finde til en overkommelig pris derude som f.eks. 12 Monkeys er.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#23 Batsy 13 år siden

Lord Beef Jerky; jeg er doven så vil bare spørge til de andre ringens herre film hvor ligger de henne? de da ikke helt nede i kuldekældern vel =P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#24 Lord Beef Jerky 13 år siden

Animationsfilmen har fået 50, Fellowship 100, The Two Towers 70 og Return Of The King 90... så nej, de er bare spredt lidt ud over skalaen =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#25 BN 13 år siden

JannikAnd (18) skrev:
Chris Marker er jo Terry Gilliam overlegen, uden tvivl.

'La jetée' er bestemt et interessant eksperiment og har en fin grundidé, men i længden er den temmelig anstrengende og kedsommelig med sin brug af udelukkende still-billeder og forklarende fortællerstemme. Nej, så må man sige, at Terry Gilliam bruger samme koncept med en meget mere spændende og engagerende historie til følge - han har simpelthen fået en bedre film ud af det.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#26 Batsy 13 år siden

24# Hehe okay =P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#27 Nicki52 13 år siden

Ilsø (2) skrev:
Har voted igennem en del år efterhånden, bruger det mere for min egen skyld hvis jeg ik lige kan huske om jeg har set en film eller hvad jeg syns om den osv..

http://www.imdb.com/mymovies/list?l=6406423

Kan du lige forklare mig hvordan Frasier får 10 og Game of Thrones får 9. Hvad er det der gør at Frasier er bedre.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#28 Slettet Bruger [4239488420] 13 år siden

#27 -

Jeg vil tro at Frasier er en afsluttet serie, mens GoT endnu ikke er færdig, så den kan sagtens nå op på 10/10.
Gravatar

#29 chronaden 13 år siden

Skal jeg forklare dig om min smag eller hvad leder du efter? :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#30 Nicki52 13 år siden

Nej, vil bare hører hvorfor Frasier får en stjerne mere end Game of Thrones.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: