Gravatar

#21 filmz-Plimmer 22 år siden

Problemet med IE som jeg ser det er at de fleste vira kommer til IE fordi det er den mest brugte browser, plus den ikke har tabbed browsing.
Famous last words: What duck?
Gravatar

#22 filmz-vassago 22 år siden

#21: Jeg har altid brugt IE, og google toolbar, og jeg bruger meget tid på nettet, og henter alt muligt fra alle mulige steder - og har en yahoo.com mail - og jeg har aldrig fået virus igennem nogen af de steder, jeg bøvler ikke med popups, og har intet spyware eller addware.

Det er ligeså sikkert som alt muligt andet - hvis man bare kender lidt til det.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#23 DarkLight 22 år siden

Det gør ingen forskel om man 'kender til' IE eller ej. Spyware vil finde vej til ens computer hvis man surfer.
Man må bare gøre adaware en del af sin hverdag.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#24 filmz-Kadann 22 år siden

#23 -

Eller være opmærksom på hvad man downloader og hvad man accepterer, når der kommer små bokse. Jeg kører typisk et par anti-spyware programmer hver 2. måned, og jeg finder for det meste kun cookies.. og de cookies sletter jeg alligevel manuelt engang imellem.

Jeg vil mene, at hvis man bare kigger sig lidt for, så har man ikke brug for disse programmer til at holde ens maskine fri for spyware.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#25 filmz-vassago 22 år siden

#23: ja, det er jeg så overhovedet ikke enig i - nu var det heller ikke udelukkende IE jeg nævnte man skulle kende til, men også de andre ting jeg nævnte.

Spyware finder ikke vej til din computer medmindre du bare lader tingene stå til. Det handler om at være klar over hvad du klikker ja til. F.eks de gratis Divx codecs - de installerer jo også GAIN - det bliver man også informeret om, men hvor mange afinstallerer lige den del bagefter.

Jeg kan garantere at jeg ikke har noget som helst spyware og addware på min maskine, i hvert fald ikke af den kommercielle og irriterende slags, kun det jeg tillader der skal være der - og det er ikke takket været alt muligt software og viruskillere, men udelukkende ved at tænke sig om, jævnligt tjekke hvad der kører i task manageren osv.

Man skal ikke bare tillade at addware og spam bliver en del af ens hverdag - især ikke hvis man kun undgå det.
Gravatar

#26 DarkLight 22 år siden

Jeg kan ikke se meget fornuft i at begynde at gradbøje spy-/ad-ware.
Enten har man det eller også har man det ikke.
Så sent som i dag havde jeg en bruger der lige har fået installeret adaware(som følge af kontant udsendelsen). Vi foretog en scanning i går og fandt 84 emner som blev slettet.
Efter en 10 minutters surfing i dag kørte han den igen og havde denne gang 4 nye.
Det kan godt være at disse ting ikke høre ind under jeres definition på spyware, men faktum er at de blive brugt på samme måde.
Mange hjemmesider benytter sig af skriveadgangen direkte til ens temp internet files og cookie bibliotek og her lægges hyppigt ting ned som sagtens kan høre under den frygtede katagori.
Selv benytter jeg Firefox, men det er primært fordi den simpelthen er bedre.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#27 aza 22 år siden

Jeg bruger kun Ad-aware, men i skriver mange positive ting omkring FireFox.

#7 skrev Plimmer et link, hvor man kunne hente det? syntes bare ikke jeg kan finde det.
Men så faldt jeg over denne hjemmeside: http://www.mozilla.org/products/firefox/. Så ville lige høre om det var det samme som det andet?

#28 filmz-vassago 22 år siden

#26: nogle af viruskillerne mener jo at noget software er spyware. jeg havde på et tidspunkt noget software installeret der havde en update-funktion, der ikke lavede andet end en gang imellem tjekkede om der var kommet en update. Det kunne norton bla. ikke helt håndtere og den gik helt amok på det program selvom der ikke var noget. Jeg har endda haft bøvl med en freeware viruskiller der mente at et andet anti-virus program var virus/spyware.

flere af peer-to-peer programmer har også bøvlet med nogle af de store virus-programmer.

Så der er vel behov for en gradbøjning, er det af tekniske årsager eller lign, updates osv. er det i mine øjne (og i mange andres) ikke spyware. Er det derimod ondsindet, og når eneste formål er at kortlægge brugere, så man kan målrette popups, bannere og lign. - så er det spyware/addware.
Gravatar

#29 trekster 22 år siden

Firefox er en mozilla browser.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#30 DarkLight 22 år siden

#28, ok. Personligt har jeg aldrig haft problemer med updates fra nettet. Om det så er fordi min virusscanner er rigtig dårlig eller rigtig god, aner jeg ikke, men nu er det jo heller ikke typisk at virusprogrammer opfanger ad/spy-ware.

Hvad angår p2p-programmer så er det vel næsten en selvfølge der er et eller andet sniger-kode i. Hvis man vælger en mudret sti, må man påregne beskidte sko.

Skriv ny kommentar: