Gravatar

#1 Herrguth 21 år siden

Jeg er lige kommet hjem fra biografen efter at have set "Finding Neverland", og det er da en helt fantastisk film.
Nu har jeg set 3 af de 5 nominerede film (i kategorien best picture), nemlig The Aviator, Ray og Finding Neverland, og af de tre så synes jeg helt klart at Finding Neverland er den bedste film. Så den vil jeg heppe på, selv om jeg udemærket godt ved at chancerne for at den får statuetten er minimal...

Jeg synes at filmen er meget vedkommende, og burde da kunne røre noget i alle. Og skuespillet er helt i top, specielt hos drengen Peter (Freddy Highmore) og Johnny Depp.
Og så var filmen bare generelt flot og rørende.
Jeg elskede stemningen da filmen var slut. Der var helt stille i salen, og alle folk rejste sig og tog deres jakke på og ingen sagde et ord...
Gravatar

#2 DarkLight 21 år siden

Du har helt ret. Filmen er ret god, og Depp gør det godt, omend noget nedtonet. Jeg har set alle 5 og min fordeling er således:
1) Million Dollar Baby
2) Sideways
3) Finding Neverland
4) The Aviator
5) Ray
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 morten8546 21 år siden

forstår bare ikke hvorfor vores anmeldere ikke har anmeldt de 3 som #2 har skrevet, som der ikke er anmeldt endnu på www.filmz.dk... `?
Angela Dodson: "Are you going down?!?"
John Constantine: "Not if i can help it."
Gravatar

#4 JannikAnd 21 år siden

Lige med undtagelse af "Finding Neverland", der havde premiere i går (25. februar), har ingen af de film haft premiere endnu.
Gravatar

#5 DarkLight 21 år siden

#4, The Aviator har også haft.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 filmz-sanjo 21 år siden

Ja.. Og den er også blevet anmeldt.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#7 filmz-happyhansen 21 år siden

Sideways SKAL bare vinde!!!

Helt klart den bedste og mest overraskende film af de nominerede. Men som sædvanlig vinder en sådan film aldrig...
Gravatar

#8 pulse83 21 år siden

Jeg må indrømme at min favorit er Ray, SKARPT efterfulgt af Sideways og Million Dollar Baby. Finding Neverland var en sælsom oplevelse for mig. De første 20-25 min. fandt jeg overraskende kedelige af en eller anden grund, men efterhånden som filmen skred frem blev jeg mere og mere rørt. Meget smuk film, men trods alt ikke blandt mine favoritter til at vinde oscaren. The Aviator er blandt Scorcese's lidt svagere film. Og selvom det er en god film fortjener den ikke oscaren...det gør Scorcese til gengæld.

Jeg syntes det er svært at vælge en favorit i år, så min top 5 kommer til at se således ud:

1. Ray
2. Sideways
3. Million Dollar Baby
4. Finding Neverland
5. The Aviator

Men som sagt, det er utrolig tæt. Jeg kunne let bytte rundt på nogle pladser. Undtagen 5. pladsen. Den tilhører ufortrødent Aviator.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#9 filmz-Bruce 21 år siden

Så Neverland igår og ja det er en smuk film. Det er snart en forslidt frase at sige Depp er perfekt i rollen, men sådan ligger landet. Faktisk er der lutter gode skuespilpræstationer. Afdæmpede, men lige efter den engelske tid. Især drengen som spiller Peter, er fantastisk.

En historie man ikke kan undgå at blive rørt af, selvom man ikke har børn, men nok især hvis man har.

På min skala bedre end Ray og Aviator.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: