Gravatar

#1531 Babo84 13 år siden

Øhh what? Mener du resultatet var retfærdigt baseret på spil og chancer?
Gravatar

#1532 Kruse 13 år siden

Man skal altid huske på at hvis et hold scorer mod Barca, er det udelukkende på grund af deres held og Barcas uheld, og taber Barcelona så er det på grund af deres uheld og de andres held.

;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1533 Babo84 13 år siden

Hold nu op med det fis, Kruse. Og hvorfor komme med sådan en træls bemærkning? Milan var yderst heldige med et få 1 point med hjem. Det sagde selv Seedorf efter kampen og jeg tror da pokker Milan selv vil indrømme dette. Men Barca kunne ikke lukke kampen, og det er vel deres problem, og der skal arbejdes med forsvaret (Pique må gerne komme tilbage).

Gravatar

#1534 The Insider 13 år siden

Man skal altid huske på at Barca aldrig fortjener at vinde!
War. War never changes.
Gravatar

#1535 IK 13 år siden

Milan var heldige, men jeg er nu ret ligeglad om det var held eller ej. Barca vandt ikke, så det er da kun godt. :) Forza Milan!

Arsenal fik også en heldig uafgjort. Damm vi kunne sagtens slagtes den kamp.
Gravatar

#1536 Babo84 13 år siden

IK (1535) skrev:
ret ligeglad om det var held eller ej

Det kan jeg da godt forstå. De fik jo 1 point på kontoen, som de nok ikke havde regnet med. Held eller ej. Sådan er fodbold. Men derfor kan man godt diskutere spillet og hvem der var bedst, selvom det nok ikke kan bruges til noget.

Ja, Arsenal hev også ufortjent et uafgjort med hjem - hold op det var godt at se Dortmund tilbage igen og med den skræmmende hjemmebane de har.
Gravatar

#1537 IK 13 år siden

Babo84 (1536) skrev:
Men derfor kan man godt diskutere spillet og hvem der var bedst, selvom det nok ikke kan bruges til noget.

Man kan sagtens det, og jeg indrømmer da at Barca var bedst, og er de ikke næsten altid det.. De var dog ikke så kyniske som de har været. ;)

Gravatar

#1538 Kruse 13 år siden

Babo84 (1533) skrev:
Hold nu op med det fis, Kruse.

Men nu var det også, som du selv siger, fis. Det skulle ikke tages så tungt :)

Men uanset hvor spildominerende man er eller ej, så fortjener man ikke at vinde, hvis man ikke kan udnytte de chancer man får, eller at man laver store fejl som modstanderen kan udnytte. "Fortjent" er en mærkelig størrelse at snakke om når det kommer til fodbold, men jeg er da selv skyldig i bruge udtrykket meget.
Gravatar

#1539 HonoDelLoce 13 år siden

Kruse (1538) skrev:
"Fortjent" er en mærkelig størrelse at snakke om når det kommer til fodbold, men jeg er da selv skyldig i bruge udtrykket meget.

Åh ja, jeg tror det er en fælde, som alle render i..

Jeg synes også selv, at det er helt hul i hovedet at tale om fortjent og ufortjent i fodbold.. Men gør det selv af og til! :)

Der er dog tilfælde, hvor der er noget om snakken..

Chelseas hjemmekamp mod Barca i CL for et par tilbage med den berygtede Øvrebø-dommer.. Der kan man - i mine øjne - godt tale om fortjent og ufortjent.

I det hele taget i de kampe, hvor dommeren får sat sig selv for meget i fokus og dømmer (store) fejl til den ene eller anden side..

Jeg husker også en Champions League-kval-kamp for FCK for nogle år tilbage, hvor en dommer ved navn Matt Messias (ca.) - som UEFA efterfølgende indrømmede var kommet til at dømme ved en fejl - lavede underligste dispositioner nogensinde og dømte et rødt kort og nogle straffespark, som aldrig skulle have set dagens lys.

Men generelt synes jeg ikke fortjent/ufortjent-begreberne findes i fodbold. Men jeg bibeholder mig retten til at bruge dem alligevel! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#1540 Kruse 13 år siden

HonoDelLoce (1539) skrev:
I det hele taget i de kampe, hvor dommeren får sat sig selv for meget i fokus og dømmer (store) fejl til den ene eller anden side..

Jeps, det er jeg helt enig med dig i, og i disse tilfælde er det jo også uden for det pågældende holds kontrol. Der kunne de ikke "bare" have gjort det bedre.

Og ja, den kamp med Messias....puha...At dømme hånd på bolden i feltet(og derved straffespark) når man har armen helt inde til kroppen, det er godt nok helt skudt i hovedet. Og der var mange af den slags hovedløse kendelser.

Skriv ny kommentar: