Gravatar

#6921 Kruse 12 år siden

Ispep (6919) skrev:
og så kan medløbere som Kruse klappe dig på skuleren. Gaab!

Hvis jeg er en medløber, så er du fandme en klaphat. Zombieman ridser symptomer op på hvad han, rent subjektivt, ikke finder særligt interessant ved Barcelonas spillestil, og jeg kan genkende meget af det han siger(selvom at jeg ikke er 100 % enig med alt, og jeg også synes at han overdriver lidt for at fremme forståelsen).

Men nej, man må jo ikke kritisere de fejlfri Barcelona.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6922 Ispep 12 år siden

Kruse (6921) skrev:
så er du fandme en klaphat

Well. Alt er vel bedre end at være dig.

Kruse (6921) skrev:
Men nej, man må jo ikke kritisere de fejlfri Barcelona

Det må man godt. Du har bare ikke fattet en brik af hvad jeg har skrevet i mine indlæg. Jeg synes efterhånden mere det drejer sig om hetz eller en slags grim misundelse, når man udtrykker had overfor den klub, og lign. tiltag, som man kan sige om de fleste klubber, men det ser man bort fra, fordi Barca er skydeskiven lige pt. Ja, gu er det ej perfekt, langt fra, og gu er der mangler og skuespil involveret i ny og næ, men nævn mig en klub hvor alt er perfekt? Ingen er fejlfrie, om det så handler om spillet eller nogle uheldige ting på/udenfor banen, men jeg er træt at der piskes sådan en stemning op om klubben, som jeg til evig tid vil forsvare, og prøve at sætte ting i perspektiv.. Jeg kan godt være objektiv, så meget betyder fodbold for mig heller ikke altså, så la' nu vær med at påstemple mig som en eller anden fanatiker. Har du ikke bedre argumenter eller henvendelser eller på nogen måde bedre bidrag, så er der ingen grund til at diskutere med dig.
Gravatar

#6923 Kruse 12 år siden

Ispep (6922) skrev:
Du har bare ikke fattet en brik af hvad jeg har skrevet i mine indlæg. Jeg synes efterhånden mere det drejer sig om hetz eller en slags grim misundelse, når man udtrykker had overfor den klub, og lign. tiltag

Nej, du har tydeligvis ikke fattet en brik af hvad jeg har skrevet, hvis du seriøst mener jeg har udtrykt had overfor Barcelona. I så fald, må du meget gerne påpege hvor. Det eneste JEG har udtrykt overfor Barcelona i de her mange indlæg, er at jeg ikke er særlig vild med deres spillestil, som jeg til tider finder lettere kedelig(og det har kun fyldt et par linjer i en debat omhandlende noget andet). Hvis du seriøst sidestiller det med had, misundelse eller mener jeg har ført decideret hetz, så er du godt nok overfølsom når det kommer til Barcelona.

Ispep (6922) skrev:
Jeg kan godt være objektiv, så meget betyder fodbold for mig heller ikke altså, så la' nu vær med at påstemple mig som en eller anden fanatiker.

Men alt hvad jeg skriver er jo ud af had, misundelse og hetz! Jeg har på intet tidspunkt i denne debat stemplet dig som fanatiker, men straks jeg erklære mig enig med dele af et indlæg(omend jeg ikke tydeliggjorde hvilket jeg specifikt var enig i, jeg erkender den fejl), så kalder du mig straks for medløber.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6924 The Insider 12 år siden

#6922, Okay, lad os liiiige finde kammertonen :-)

Fodbold er en kæmpe passion for alle os i denne tråd, og det er noget, som altid kan få følelserne i kog. For mit vedkommende er det bare ren galimatias at affeje Chelseas stålindsats som "en parkeret bus" og "held". Det er simpelthen bare hamrende useriøst, og jeg har ikke læst en eneste analyse af kampen på noget seriøst sportsite, som har påstået noget tilsvarende. Men jeg har da også langet ud med endnu mere endimensionale anklager efter klubber, der i tidens løb har besejret Chelsea (jeg er dog ret overbevist om, at jeg øjeblikkeligt eller umiddelbart efter har erkendt det). Ingen tvivl om, at Barcelona er et af verdens bedste mandskaber, men deres effektive og hurtige, men ensartede spillestil siger mig nu heller ikke alverden, og når jeg ser deres opgør med Madrid, føler jeg mig helt hensat til VM i trampolin...
War. War never changes.
Gravatar

#6925 JannikAnd 12 år siden

Åkepool (6913) skrev:
Er det fact? Og det er et seriøst spørgsmål, for jeg ved det ikke. Men det kan jo godt være at der er noget statistik på det?

For jeg vil da mene (igen uden at kunne bakke det op med noget), at Tottenham og Bayern München indtil deres respektive sidste kampe mod Liverpool og Arsenal, har været temmelig formstærke.

Så jeg vil bare lige høre om det er noget du rent faktisk ved eller om du bare fyrer fra hoften fordi du er Milan-fan?

Og hvis der er noget statistik, så link gerne.
Det var udelukkende statistik. På papiret ser jeg endnu ikke Milan som et top 16 hold i Europa. Jeg tror også, at jeg i parantes skrev, at det var misvisende, og at Milan end ikke er de bedste i hjemlandet. Jeg har desværre ikke noget decideret link, men 7 sejre og 3 uafgjorte i kalenderåret er der vist ingen, der helt kan "prale" af. Ihvertfald ikke af de tilbageværende i CL. Hvis det ikke stemmer, beklager jeg. Men pointen var nu mest at understrege, at Barcas samlet sejr ikke var en walk over, og at jeg bestemt heller ikke mener, at man kan tillade sig at negligere Milans sejr - som Ispep gjorde det i tråden.
Gravatar

#6926 zombieman 12 år siden

Ispep (6919) skrev:

Det er da herligt at du kan sidde på din flade og ridse op alle de mangler om Barca, og så ignorere alt andet der foregår i fodboldverdenen. Men ja, lad os da endelig tage Barca op som skydeskive igen, og så kan medløbere som Kruse klappe dig på skuleren. Gaab!

Muligt, men det er endnu værre at parkere bussen med 11 mænd bag. Uanset hvor mange afleveringer Barca laver, scorer de i de mindste hav af mål på en sæson - hvilket i sig selv er underholdende. Omend skal der to hold til før en kamp bliver optimal.

Grunden til at jeg gav dig lidt igen var at du blev ved med at køre i samme rille (Chelsea parkerede bussen og vandt ufortjent)ligesom mange andre. Og åh Chelsea spillede så kedeligt. Så nævnte jeg nogle ting som jeg synes om Barca og Kruse er åbenbart enig i nogle af tingene. Det var bare for at vise at tingene sagtens kan ses fra den anden side. Der er bestemt også gode ting ved Barca bla er deres genpres fantastisk. Men Barca hetz nah vel ikke mere end du lavede Chelsea hetz.

Og at gå efter Kruse for at han var enig i nogle af mine synspunkter giver da ingen mening
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#6927 Ispep 12 år siden

Jeg kan ikke tage Chelseas titel fra dem. De vandt den. Det ændrer dog ikke på at jeg har set CL finaler siden 98' og jeg efter deres sejr havde en bitter smag i munden og tænkte "kæft da, Europas bedste hold"? Normalt er jeg sgu lidt ligeglad, men jeg kan på ingen måde hylde ders triumf. Det går stik imod mine principper og fodbold tankegang. Jeg har som sådan intet imod dem som klub, eller andet såmænd. Jeg taler udelukkende om deres triumf. Og den mening må jeg gerne ytre, og mener den er fuldt understøttet. Så er jeg temmelig ligeglad med hvor mange der køber den, finder den useriøs eller lign.
Gravatar

#6928 Ispep 12 år siden

Jeg kender til Barcas svage sider. Så meget betyder det altså ikke for mig. Men de ting du ridser op kan bare også overføres til andre klubber, eller med andre ord, findes der altså problemer over alt i alle klubber af forskellige størrelser. Så jeg føler lidt det er blevet en slags hetz eller had, da mange passionerede fodboldfans har deres hadeklubber osv, det er altså ikke et nyt fænomen.
Gravatar

#6929 Ispep 12 år siden

Vi er ikke helt enige, men som jeg altså skrev, vandt Milan flot og ganske klart den første kamp. Med GOD fodbold endda. Jeg ærger mig bare over at Barca bare ikke spillede lidt bedre på dagen, for det ligner dem altså ikke at være så tamme. Det må du da forstå? Jeg er med på at Milan havde en stor andel i Barca ikke fik spillet til at flyde, men stadig. Barca kom jo ikke frem til en eneste oplagte chance? Så gode er Milan altså heller ikke, tænker jeg? Men nok om det. Dette afgøres over to kampe, og I tabte, så noget fik de justeret Barca :0
Gravatar

#6930 MMB 12 år siden

Kan vi ikke finde noget, vi alle kan være enige om i stedet? Som fx at hylde Juventus for deres fantastiske fodboldhold.

Skriv ny kommentar: