Gravatar

#7931 Driver 11 år siden

Tosset at hive Robben vs Sagna frem TV3+. Man kan jo se, at det kommer fra hans hage og ikke hans mund.

Jeg nævner det, fordi det modsat i går ikke var en fejlagtig dommerkendelse, der gjorde, at Arsenal fans nu har en undskyldning for at tabe kampen. Arsenal blev ikke dukket af det røde kort, de blev dukket af Ozils brændte straffespark. Dernæst stod den på chancer til Kroos og Alaba, blokerede forsøg fra Thiago og boldfumleri i feltet af Robben samt en helvedes masse indlæg fra Lahm - alt sammen før udvisningen til Arsenal. Arsenal forsøgte et par kontraløb, hvor en skidt tilbagelægning fra en sløjt spillende Dante, vel var det eneste reelle de egentlig havde. Man sad aldrig efter det brændte straffespark fra Ozil og tænkte, at Arsenal ville komme foran.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#7932 Kruse 11 år siden

Robben svedte på Sagna. Hvad bilder han sig ind?!!!!

Driver (7931) skrev:
Dernæst stod den på chancer til Kroos og Alaba samt en helvedes masse indlæg fra Lahm - alt sammen før udvisningen til Arsenal.

Og ingen af dem tvang Szczesny ud i redninger. Kampen ændrede fuldstændigt karakter efter udvisningen.

Driver (7931) skrev:
Jeg nævner det, fordi det modsat i går ikke var en fejlagtig dommerkendelse, der gjorde, at Arsenal fans nu har en undskyldning for at tabe kampen.

Jeg undskylder det også kun med at kampen blev ødelagt. Ikke at Arsenal tabte. Jeg vil dog tilføje at jeg i lang tid har været modstander af "dobbelt straffen". Det har dog ikke noget med dommeren at gøre.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7933 Driver 11 år siden

Vil gerne medgive, at det er dræbende for en kamp at give den slags røde kort, især når, det som det så ud, ikke var en tilsigtet hensynsløs gerning af Szczesny, men reglerne står skrevet som de gør og at forsøge at gradbøje dem, ville være lige så dumt som at høre Frimann argumentere for, hvorfor Müller ikke skulle have straffespark. Måske skal de ændres. Den er sgu svær.

Alt det sagt, så er Arsenals håb jo ikke ude endnu. Vi ved jo alle, at Bayerns største fjende, er dem selv. Men jeg må også sige, at jeg er skuffet over, at et hold som Arsenal og en spiller som Ozil bliver så modvillige efter en ellers flot start. Det er klart, det tærer på kræfterne og troen, men de skulle bare have fortsat det høje pres i stedet for at lukke Bayern ind i opgøret.

Det er altså set før, at man med taktisk snilde og ren vilje og fight, har dykket favoritterne totalt. Bare se på Liverpool - Real Madrid, hvor ingen havde spået en 4-0 sejr til Liverpool eller da Deportivo udraderede AC Milan med ligeledes 4-0. Nu venter der derimod Arsenal en utrolig svær opgave i Tyskland og det klager jeg bestemt ikke over.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#7934 Kruse 11 år siden

Driver (7933) skrev:
Vil gerne medgive, at det er dræbende for en kamp at give den slags røde kort, især når, det som det så ud, ikke var en tilsigtet hensynsløs gerning af Szczesny, men reglerne står skrevet som de gør og at forsøge at gradbøje dem, ville være lige så dumt som at høre Frimann argumentere for, hvorfor Müller ikke skulle have straffespark.

Det er vel ikke mere dumt end at argumentere for hvornår dommeren skal give gult kort og hvornår han må lade spillet fortsætte ;)

Det er heller ikke ligefrem noget nyt at reglen om "fratagelse af oplagt scoringschance i feltet" er blevet kritiseret. Et gult kort og et straffespark burde være rigelig straf, når der ikke er noget ondskabsfuldt eller hensynsløst ved tacklingen. Det er i hvert fald hvad jeg længe har ment.
Gravatar

#7935 Kruse 11 år siden

Ispep (7930) skrev:
Fodbold er også taktik

Ahh, bare ikke når det omhandler Chelsea mod Barcelona? :)
Gravatar

#7936 Ispep 11 år siden

Det er noget andet at stoppe med at spille fodbold ;)

Nåmen, uanset så er det ærgerligt med dobbeltstraf. Det ødelægger kampene.
Gravatar

#7937 Kruse 11 år siden

Ispep (7936) skrev:
Nåmen, uanset så er det ærgerligt med dobbeltstraf. Det ødelægger kampene.

Hehe, ja der kan vi blive enige :)
Gravatar

#7938 HonoDelLoce 11 år siden

Jeg kan godt forstå argumentet med, at sådan en dobbeltstraf er hård.

Problemet er bare, at hvis nu det ikke var sådan, og at f.eks. keeperen i går kun havde fået gult, så begynder der at gå taktik i den. I en situation som f.eks. den i går, hvor Robben har en tydelig chance for at score, så kan man jo som målmand spekulere i at lave det straffespark med vilje, hvis man kun får gult for det. Så har man jo en "ekstra" chance for at redde forsøget (hvilket han ikke ville have haft i går, hvis Robben var kommet forbi uden at blive fældet).

Jeg synes, at "dobbeltstraffen" er fin, da det jo er et stort incitament for netop ikke at begå det straffespark.

Bemærk nu, at jeg ikke beskylder Szczęsny for at fælde Robben med vilje i går (da det jo netop er dumt med den "dobbeltstraf" som det giver nu), men at det kunne have været en spekulation at gøre det med vilje, hvis det kun ville blive straffet med et gult (og selvfølgelig straffesparket).
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7939 Ispep 11 år siden

Du har også helt ret. Jeg ser det lidt ud fra kampens betydning/indvirken når sådan en situation skal straffes dobbelt. Man kunne måske lave en form for 1 dags karantæne for sådan en handling, således Arsenals målmand fik karatæne i returopgøret. Jeg ved det ikke. Men dobbeltstraf ødelægger jo ret meget af kampen.
Gravatar

#7940 HonoDelLoce 11 år siden

Ispep (7939) skrev:
Men dobbeltstraf ødelægger jo ret meget af kampen.

Kan vi ikke godt blive enige om, at det ikke er reglernes skyld, at kampen bliver ødelagt, men Szczęsnys skyld, fordi han bryder reglerne?

Ligesom det var Demichelis' skyld, at kampen i forgårs blev ødelagt, fordi han heller ikke kunne holde sig inden for reglernes rammer...
(EDIT: det var selvfølgelig Pellegrinis skyld, fordi han satte Demichelis på holdet til at starte med ;) )
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: