Gravatar

#8361 Driver 10 år siden

Han ser sørme da også rar ud ham, Thomas Færch eller noget i den stil. Sure løg.

Fodbold handler i øvrigt ikke om at vinde, det handler om, at der er nogle, der gider dyrke og se sporten. Fodbold på højt kommercielt plan, lever af fans - Og sådan er det.

Hold op, hvor skal man være et negativt menneske, for at skrive i en tone som den af hans - Jammerligt journalistik, der vel mest af alt minder om en læser på Nationen og ikke en såkaldt sportsjournalist. Smil da i det mindste lidt på dit billede, søde Thomas - solen skinner og alt er jo godt. :)

Mener du for i øvrigt, at ham Thomas opfinder den dybe tallerken med den smøre der? Han siger jo ikke noget, der ikke er blevet sagt før. Han lyder mest af alt bare som en indædt Chelsea-fan, der forsøger, udadtil, at forsvare sin manager og hold, der med rette har fået drøj for deres tilgang til spillet. Intet nyt der.

Thomas Færch: "Det kan jeg simpelthen ikke have ondt i røven over." - Til gengæld ligner og lyder du som en, der har ondt over en masse andet. ;)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#8362 Kruse 10 år siden

Jeg synes nu at det er en smule arrogant at påstå at fodbold skal spilles på en bestemt måde. Det er bestemt mange måder at spille fodbold på, som jeg ikke bryder mig om at se på, men det betyder ikke at de ikke skal have lov til at spille på deres måde. Og det er muligt at fodbold-spillet i sig selv ikke handler om at vinde, men det gør fodbold på konkurrence-plan og turneringer som PL, CL osv. Konkurrence-planet er en essentielt del i fodboldens udvikling til det vi har i dag.

Jeg forbeholder mig retten til at bande Mourinho og hans fodboldstil langt væk, men det betyder ikke at jeg ikke accepterer at det at spille taktisk og defensivt er en fuldt ud legitim måde at spille på.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8363 Åkepool 10 år siden

Kruse (8362) skrev:
Jeg forbeholder mig retten til at bande Mourinho og hans fodboldstil langt væk

Det gør jeg fandme også.

Kruse (8362) skrev:
det at spille taktisk og defensivt er en fuldt ud legitim måde at spille på.

Ja da og som skrevet tidligere, så er det jo bare den kloge narrer den mindre kloge og Mourinho er pisse klog (når det kommer til taktik), men det er grimt at se på og langt værre end set hos andre, uanset hvad Johan hiver frem af artikler ;)

Og sikke noget lort at Arsenal vandt, Kruse, for så føler Everton vel efterhånden, at de ikke har noget at kæmpe for i weekenden.

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#8364 Kruse 10 år siden

Åkepool (8363) skrev:
Og sikke noget lort at Arsenal vandt, Kruse, for så føler Everton vel efterhånden, at de ikke har noget at kæmpe for i weekenden.

Jeg har sjovt nok ikke den helt samme reaktion til dette :)
Gravatar

#8365 Driver 10 år siden

Kruse (8362) skrev:
Jeg synes nu at det er en smule arrogant at påstå at fodbold skal spilles på en bestemt måde.

Det er der vist heller ingen, der påstår, hvilket blot understreger, hvor ligegyldig Thomas Færchs forsvar af Mourinho er - Landet ligger bare således, at vi som fans har lov at brokke os, ligesom Real Madrid fans brokker sig over Barcelonas Tiki-taka fodbold. At folk som Færch skriver artikler som denne, vidner faktisk bare om, at de godt er klar over at irritationen over Mourinhos tilgang til spillet, har taget nye højder og det skulle ikke undre mig, at Færch med det "flotte smil" er Chelsea-fan. Men det er selv sagt forståeligt at fokussen på Mourinhos defensive fodbold, er større nu end før set i denne sæson, for den kommer jo som efterspil af, at han først gav os 90 kedelige minutter på europæisk plan og dernæst 90 næsten lige så kedelige minutter i Premier League - Vel sagtens nogle af årets største og resultat mæssigt vigtigste kampe, hvorfor bevågenheden og interessen, var enormt.

Men apropos, så er det jo set før, at man har forsøgt at fjerne defensive aspekter af spillet - At målmanden ikke længere må tage en tilbagelægning op i hænderne, har bl.a. fjernet et defensivt aspekt af spillet.

Thomas Færch favner i blinde, hvis han tror, at vi fans efterlyser en bestemt måde at spille på. Med en sådan logik ville spillet jo aldrig udvikle sig, fordi nye dygtige managere nemlig formår at tage en masse aspekter fra forskellige taktikker og lukrere/videreudvikle dem.

Det er jo på børnehaveniveau den form for journalistik - Så ulogisk på alle planer, at han godt selv burde kunne se, at han kæmper en "kamp", som vel kun han selv, befinder sig i.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#8366 Åkepool 10 år siden

Kruse (8364) skrev:
Jeg har sjovt nok ikke den helt samme reaktion til dette :)

Det havde jeg nu heller ikke regnet med :)

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#8367 Kruse 10 år siden

Driver (8365) skrev:
Det er der vist heller ingen, der påstår, hvilket blot understreger, hvor ligegyldig Thomas Færchs forsvar af Mourinho er

Jeg vil medgive at der ikke har været nogen seriøs der påstod dette, men man skal ikke kigge længere end Bold.dk for at finde et ramaskrig af rang over Mourinhos måde at "ødelægge fodbolden" på. Bevares, sådanne floskler og reaktioner er naturlige i et spil med så mange følelser, og kommentarer Bold.dk bør ikke være noget man tager så seriøs. Mere sandsynligt er det, at Thomas Færch ser lignende artikler på engelske sider, og følte at vi danskere burde beriges med hans udgave af det. På trods af at han bare gentager hvad der er åbenlyst for seriøse fodboldfans. Men jeg vil ikke gå så langt som at sige at han nødvendigvis er Chelsea-fan af den grund :)
Gravatar

#8368 Kruse 10 år siden

Lækkert med Real Madrids start!
Gravatar

#8369 Driver 10 år siden

# 67

Så er vi enige. Ja, det er sensationsjournalistik af værste skuffe fra en mand, der har så lidt fantasi og egne tanker, at han må tyvstjæle fra Jamie Carragher og de andre drenge fra det engelske. Intet nyt der, men så kunne han da i det mindste smile lidt imens.

Bold.dk er et forfærdeligt sted, har jeg ladet mig erfare. Folk er bindegale derinde, og hvis Filmz tror, de har problemet med trolls og mudderkast, så skulle de bare opleve bold.dk!

Fedt at få nogle mål! 2-0 til Real Madrid efter 20 minutter, det havde jeg ikke lige set komme.
Gravatar

#8370 Kruse 10 år siden

3-0! Lækkert hurtigt angrebsspil, som vi så Bayern levere i sidste sæson.

Skriv ny kommentar: