Puh ha.. Kammerater.. Vi står nu på tærsklen til en mørk tid. I aften spilles sidste runde i La Liga, i morgen er det Premier League og Seria A der står for skud. Derefter har vi kun en uge tilbage med den hjemlige liga, og mørket omslutter den fodboldglade totalt.
Puh ha, jeg hader den her tid på året af den ene grund.. Hvorfor stopper vi med at spille fodbold i alle Europas spændende ligaer, netop som vejret bliver bedst til det? :(
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Nedrykningsdramaer finder jeg til gengæld ikke spændende. Der er en grund til at holdene ligger dernede, da det er taberhold.
I Italien er det afgjort hvem der rykker ned. I Danmark er jeg ligeglad med hvem der rykker ned om det er Aab, Nordsjælland, Randers, Lyngby whatever. Det samme gælder i England.
De vigtigste ting vil for mig altid dreje sig om de hold der vinder og spiller med om medaljer. Men hvor jeg førhen også fulgte med i de fleste ligaer, så er jeg mest alt begyndt blot at følge med i mit egent hold.
Nedrykningsdramaer finder jeg til gengæld ikke spændende. Der er en grund til at holdene ligger dernede, da det er taberhold.
I Italien er det afgjort hvem der rykker ned. I Danmark er jeg ligeglad med hvem der rykker ned om det er Aab, Nordsjælland, Randers, Lyngby whatever. Det samme gælder i England.
De vigtigste ting vil for mig altid dreje sig om de hold der vinder og spiller med om medaljer. Men hvor jeg førhen også fulgte med i de fleste ligaer, så er jeg mest alt begyndt blot at følge med i mit egent hold.
Sådan bare af ren nysgerrighed, hvem ér så dit eget hold?
Jeg kan simpelthen ikke forstå Chelseas fyring af Ancelotti. Første år vandt manden 'The Double', og fordi han ikke lever op til forrige sæsons højder, fyrer de ham. Hvis alle store hold gjorde sådan, havde vi ikke fået ikoner som Arsene Wenger eller Ferguson, som foretrækker at stifte frem for at købe et hold. Men Chelsea vil sikkert forsætte nøjagtig samme stil med at købe sig til succes.
Jeg står også lidt undrende overfor Ancelottis fyring, især efter en slutspurt som næsten reddede sæsonen. Jeg kan kun forestille mig at de har gjort det, hvis de har en afløser klar, for ellers virker det vanvittigt. Der er få trænere ledige som ville være et bedre alternativ end Ancelotti. Hiddink er vel stadig ikke mulig, så det kan være at de går efter Porto's succes-træner André Villas-Boas, selvom at han bliver svær at få ud af sin kontrakt. Jeg håber ikke at de snupper ham, da jeg tror at han vil blive en succes, og det kan vi jo ikke have ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#941 HonoDelLoce 13 år siden
Puh ha, jeg hader den her tid på året af den ene grund.. Hvorfor stopper vi med at spille fodbold i alle Europas spændende ligaer, netop som vejret bliver bedst til det? :(
#942 Slettet Bruger [3915156540] 13 år siden
Det eneste spændende nu er transferrygter og for de flestes vedkommende sker der alligevel først noget i august.
#943 HonoDelLoce 13 år siden
What? Der er da nedrykningsdramaer everywhere you look! :D
#944 Åkepool 13 år siden
#945 Slettet Bruger [3915156540] 13 år siden
#946 MaxHHansen 13 år siden
Sådan bare af ren nysgerrighed, hvem ér så dit eget hold?
#947 JannikAnd 13 år siden
#948 IK 13 år siden
#949 Kruse 13 år siden
#950 IK 13 år siden
Ja det er imponerende at man kan have en 'perfekt' sæson som 33-årig, og næsten alt peger mod denne træner. Penge skal nok få ham ud af kontrakten. :)