Gravatar

#1 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Jeg skal sende 3 gamle filmplakater til USA som led i den byttehandel med krejlerne hos posteritati.com. Var forbi på posthuset i dag for at købe plakatrør og spurgte i den forbindelse om forsendelsesmulighederne, og min postdame (m/k) påstod så, at man siden 9/11-2001 ikke har kunne forsikre forsendelser til USA. Dvs. at man ikke får erstatning for Carry On Cash-pakker og heller ikke kan sende som værdiforsendelse længere.

Er der nogen, der har erfaring med at sende pakker til US og ved, om det er sandt, eller der er en eller anden løsning? Den dyre mulighed er selvfølgelig at benytte en kurérservice, men det koster så også over 1000kr :-/
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#2 gi-jones 17 år siden

Prøv GLS eller UPS i stedet.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 filmz-Le Samouraï 17 år siden

UPS koster minimum i omegnen af 1000kr, og så er det spørgsmålet, om det overhovedet er værd at forsikre.

Man kan ikke sende pakker udenfor EU som privat med GLS.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#4 davenport 17 år siden

Tag derover med dem, så får du også en ferie ud af det ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 gi-jones 17 år siden

Hvordan kommer man billigst til Californien i disse tider? Jeg overvejer lidt at tage et par uger derover i Juni.
Gravatar

#6 davenport 17 år siden

Gravatar

#7 dyg 17 år siden

#5 - Vi købte billetter igennem AA, men du er ved at være lidt sent ude. Vi måtte slippe med 5000kr pr billet (CPH->Heathrow->O'hare og LAX->Heathrow->CPH), og det er ved at være en måned siden vi bestilte. De bliver dyrere og dyrere jo tættere vi kommer på. Havde vi bestilt et par måneder før, havde vi kunnet spare 1500kr.

Men hvis du er fleksibel i dine rejsedage, så bliver det også billigere. Vi var desværre låst på både ud- og hjemrejse :/
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 davenport 17 år siden

Det kan vidst også betale sig at flyve ud fra Hamborg, så vidt jeg ved. Har dog ingen links.
Skal det være med hotel, eller sover du på gaden?
Gravatar

#9 tiany 17 år siden

#5 Brug www.Momondo.dk - Nu ved jeg ikke hvornår du vil afsted men jeg fandt i juni fra kbh-lax 4200kr for tur-retur rejse

Man kan nok finde både dyrer og billigere hvis man prøver sig lidt frem
Valar morghulis
Gravatar

#10 gi-jones 17 år siden

Jeg har familie i Californien så regner med at crashe hos dem og så leje en bil og ræse ud i naturen derfra.

Skriv ny kommentar: