Gravatar

#1 MMB 13 år siden

Det gik jo fint med at introducere SHEEP for folket herinde, og mens vi venter på SHEEP runde 2, så vil jeg introducere et andet spil: Nemlig PEEHS.

Den hurtige bruger har nok opdaget, at PEEHS er SHEEP stavet bagfra, og det er da også rigtigt og ikke helt tilfældigt. :)

I modsætning til SHEEP, så går PEEHS nemlig ud på, at få så få point som muligt. Det går nemlig ud på, at gætte, hvad de andre IKKE svarer!

Et eksempel på et spørgsmål kan være følgende:
Nævn en film med Jack Nicholson

Hvis man som den eneste så svarer Gøgereden, så vil man altså få 1 point, og hvis der er 2 i alt, som svarer The Departed, så får de to personer 2 point.

Bemærk dog, at man i modsætning til SHEEP SKAL svare korrekt i PEEHS, og hvis man melder pas eller giver et forkert svar, straffes det på følgende måde:
(scoren for mest populære svar) + (antal unikkke svar divideret med 2) rundet op.

1) Nævn en dansk film, som har været nomineret eller vundet en Oscar for bedste udenlandske film
2) Nævn en Pixar film (kortfilm gælder ikke)
3) Nævn en film som Meryl Streep har vundet eller er blevet nomineret til en Oscar for
4) Nævn en biograf i Storkøbenhavn
5) Nævn en film med Daniel Day Lewis, som er udkommet efter år 1990
6) Nævn en Harry Potter film
7) Nævn en anmelder på Filmz (skal stadig være aktiv)
8) Nævn en af de 10 mest indtjenende franchises nogensinde:
9) Nævn en instruktør, der har instrueret en Alien film (Alien vs. Predator 1 og 2 tæller også med! (bemærk der er 2 instruktører på AVP:R))
10) Nævn en film, som har vundet en Bodil for bedste film efter år 2000
11) Nævn en af "The Big Six" filmproduktionsselskaber
12) Nævn en film på Collaterals top 60-30 liste
13) Nævn en James Bond film (Bond 23 gælder ikke)
14) Nævn en film, som George Lucas har instrueret (kortfilm og dokumentarer gælder ikke)
15) Nævn en af The Godfather filmene (33,33% chance)

Deadline for svar er torsdag d. 28. kl. 20.00
Gravatar

#2 Bony 13 år siden

Helt kanon med lidt underholdning i mens vi venter på SHEEP #2. Men torsdag? :(
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3 MMB 13 år siden

Bony (2) skrev:
Helt kanon med lidt underholdning i mens vi venter på SHEEP #2. Men torsdag? :(

Hehe. :) Det kræver jo nogle deltagere ;)
Gravatar

#4 tiany 13 år siden

Føj det er svært... det er jo umuligt at regne ud hvordan folk vil agere i denne her - ARG... Nå sender mine svar lidt senere...
Valar morghulis
Gravatar

#5 McPeter 13 år siden

Så skal man jo komme med trace-buster-buster-svar!!! Damn!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#6 MMB 13 år siden

Ja, jeg synes PEEHS er sjovere, fordi det er umuligt at vide, hvordan folk tænker. :P Tænker de, at folk tager det logiske, eller tænker, at de andre tager det logiske valg. :P
Problemet ved PEEHS er bare at finde spørgsmål, da der ikke skal være alt for mange svarmuligheder. :)
Gravatar

#7 MMB 13 år siden

Er oppe på 4 besvarelser (med mig selv). Har sendt mit svar til den første som sendte sin besvarelse. Hvis der er omkring 15 deltagere hurtigt, kan vi godt reveale før tid, hvis det er meget vigtigt for jer at have svar allerede imorgen eller onsdag. :)
Gravatar

#8 Bony 13 år siden

Jeg arbejder stadig på min, men det tager sgu god tid for der er mange beslutninger der skal tages. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#9 tiany 13 år siden

Foeller (6) skrev:
Ja, jeg synes PEEHS er sjovere, fordi det er umuligt at vide, hvordan folk tænker. :P Tænker de, at folk tager det logiske, eller tænker, at de andre tager det logiske valg. :P
Problemet ved PEEHS er bare at finde spørgsmål, da der ikke skal være alt for mange svarmuligheder. :)

Det er netop det... man tænker "hmmm hvis jeg nu vælger det mest åbenlyse valg er der sikkert ikke så mange der tager det - MEN hvad nu hvis de tænker det samme?"
ARG!!!! :D
Valar morghulis
Gravatar

#10 MMB 13 år siden

Foeller (6) skrev:
Tænker de, at folk tager det logiske, eller tænker, at de andre tager det logiske valg. :P

Her skulle der selvfølgelig stå: Tænker folk, at de andre tager det logiske valg, eller, at de tager det ulogiske valg. :)

Skriv ny kommentar: