Jeg synes, I skaber problemer, hvor der ikke ER nogen problemer. Hver enkelt deltager går jo netop efter at give et andet svar end de andre, og ...
- så mange kendte svenske skuespillere findes der altså heller ikke, at mulighederne skulle være for mange! Give me a break!
- Fra Lord of the Rings er der selvfølgelig tale om en af de skuespillere, vi alle forbinder med trilogien, og så mange er der heller ikke af dem!
- Hvor mange berømte skuespillere hedder Richard til fornavn? "Berømt" vil jo sige, at man ikke skal til at forklare eller beskrive en eller anden marginalt kendt skuespiller, men i princippet kunne nøjes med at vise et billede af vedkommende.
- Og antallet af BERØMTE stumfilms-komikere er altså også begrænset. Det samme er antallet af BERØMTE musicals fra efter 1970 - helt modsat hvis jeg bare havde skrevet "musical fra efter 1970", hvorved glemte film kunne komme op som forslag.
- En berømt sort, mandlig skuespiller. Ja, undskyld, men enhver idiot ved, at antallet heraf ligeledes er begrænset. Der er en ganske bestemt håndfuld sorte skuespillere, som de fleste vil komme til at tænke på her. ... Det kan jo ikke nytte noget at man nævner en sort skuespiller fra et gammelt afsnit af f.eks. 'McCloud' eller 'Kojak', eftersom ingen herfra har opnået berømmelse.
- Når jeg skriver en svensk skuespiller der "tit" har været med i amerikanske og engelske film, er der selvfølgelig tale om en, som de fleste forbinder med sådanne roller. Jeg kunne godt have tilføjet ordet "berømt", men regnede med, at I selv kunne regne den ud.
Foeller (159) skrev:
definitionsproblemer, som Antlion også er inde på. Det er umuligt at definere, hvornår en skuespiller er kendt af de fleste.
Undskyld, men det er noget sludder. Her medvirker også en del yngre filmfans. Og hvis kendtheds-faktoren skulle styre den her quiz, så måtte man jo - af frygt for ikke at holde nogen udenfor - ikke nævne tidligere tiders store filmnavne, som mange unge filmfans ikke kender (endnu).
Og det er rent ordkløveri at hænge sig i, at jeg bruger vendingen "kendt af de fleste". Det er jo bare en anden måde at sige "berømt" på, eller en anden måde at understrege, at det ikke skal være en statistrolle man haler frem fra en given film.
Her er de samme spørgsmål i lettere ændret udgave:
1) Nævn en film med Casey Affleck. 2) Nævn tre kendte, nulevende eller afdøde danske skuespillere/skuespillerinder, som har vundet Bodil- eller Robert-priser 3) Nævn en film fra efter 1989, som har vundet en Oscar for Bedste Cinematografi (altså filmens billedside) 4) Nævn en skuespiller, som folk i almindelighed kender og husker fra The Lord of the Rings-trilogien 5) Nævn en skuespiller, der er kendt for at spille action-helt i en eller flere film fra 1980'erne 6) Nævn en svensk skuespiller eller skuespillerinde der med succes har haft en internationalt berømmet karriere ved at spille med i amerikanske og/eller engelske film 7) Nævn en berømt skuespiller med fornavnet Richard 8) Nævn et af de 6 medlemmer af Monty Python's Flying Circus 9) Nævn en skuespiller, der har spillet skurk i en af James Bond-seriens 22 film 10) Nævn en berømt komiker fra stumfilms-alderen 11) Nævn en berømt filmmusical fra efter 1970 12) Nævn en berømt sort, mandlig skuespiller, som altid er blandt de første du kommer i tanke om, når snakken falder på sorte skuespillere 13) Nævn en succesfuld film, hvori der holdes fest en stor del af tiden 14) Nævn en film fra 1960'erne med Sean Connery, hvori han IKKE spiller James Bond 15) Nævn en film fra efter 1970 hvor en stor del af plottet foregår under havets overflade
Det var ikke for at fornærme dig, jeg synes bare der er en del problematiske spørgsmål... Men lad os se på det, når du revealer. Jeg skal nok deltage alligevel. Dog tror jeg muligvis, at en del glemmer tråden, fordi du skriver videre i den samme i stedet for at starte en ny. :)
Men hvad med spørgsmål 2? Det vil ikke blive entydige svar.
Det skal det jo heller ikke være. Spørgsmål 2 er åben for svarmuligheder på samme måde som spørgsmål 3 er det. ... Spillet PEEHS handler om at finde de svar, man tror, at de andre deltagere IKKE vil bruge. Så alle vil jo måske nok forsøge at finde den mest sjældent omtalte prisbelønnede skuespilpræstation ... eller osse vil de bruge omvendt psykologi.
Men vi skal nævne tre personer. Chancen for at flere nævner de samme personer i ét svar er minimal. Hvis det kun var én person, vil det forholde sig anderledes.
#161 BN 13 år siden
- så mange kendte svenske skuespillere findes der altså heller ikke, at mulighederne skulle være for mange! Give me a break!
- Fra Lord of the Rings er der selvfølgelig tale om en af de skuespillere, vi alle forbinder med trilogien, og så mange er der heller ikke af dem!
- Hvor mange berømte skuespillere hedder Richard til fornavn? "Berømt" vil jo sige, at man ikke skal til at forklare eller beskrive en eller anden marginalt kendt skuespiller, men i princippet kunne nøjes med at vise et billede af vedkommende.
- Og antallet af BERØMTE stumfilms-komikere er altså også begrænset. Det samme er antallet af BERØMTE musicals fra efter 1970 - helt modsat hvis jeg bare havde skrevet "musical fra efter 1970", hvorved glemte film kunne komme op som forslag.
- En berømt sort, mandlig skuespiller. Ja, undskyld, men enhver idiot ved, at antallet heraf ligeledes er begrænset. Der er en ganske bestemt håndfuld sorte skuespillere, som de fleste vil komme til at tænke på her. ... Det kan jo ikke nytte noget at man nævner en sort skuespiller fra et gammelt afsnit af f.eks. 'McCloud' eller 'Kojak', eftersom ingen herfra har opnået berømmelse.
- Når jeg skriver en svensk skuespiller der "tit" har været med i amerikanske og engelske film, er der selvfølgelig tale om en, som de fleste forbinder med sådanne roller. Jeg kunne godt have tilføjet ordet "berømt", men regnede med, at I selv kunne regne den ud.
Undskyld, men det er noget sludder. Her medvirker også en del yngre filmfans. Og hvis kendtheds-faktoren skulle styre den her quiz, så måtte man jo - af frygt for ikke at holde nogen udenfor - ikke nævne tidligere tiders store filmnavne, som mange unge filmfans ikke kender (endnu).
Og det er rent ordkløveri at hænge sig i, at jeg bruger vendingen "kendt af de fleste". Det er jo bare en anden måde at sige "berømt" på, eller en anden måde at understrege, at det ikke skal være en statistrolle man haler frem fra en given film.
#162 BN 13 år siden
1) Nævn en film med Casey Affleck.
2) Nævn tre kendte, nulevende eller afdøde danske skuespillere/skuespillerinder, som har vundet Bodil- eller Robert-priser
3) Nævn en film fra efter 1989, som har vundet en Oscar for Bedste Cinematografi (altså filmens billedside)
4) Nævn en skuespiller, som folk i almindelighed kender og husker fra The Lord of the Rings-trilogien
5) Nævn en skuespiller, der er kendt for at spille action-helt i en eller flere film fra 1980'erne
6) Nævn en svensk skuespiller eller skuespillerinde der med succes har haft en internationalt berømmet karriere ved at spille med i amerikanske og/eller engelske film
7) Nævn en berømt skuespiller med fornavnet Richard
8) Nævn et af de 6 medlemmer af Monty Python's Flying Circus
9) Nævn en skuespiller, der har spillet skurk i en af James Bond-seriens 22 film
10) Nævn en berømt komiker fra stumfilms-alderen
11) Nævn en berømt filmmusical fra efter 1970
12) Nævn en berømt sort, mandlig skuespiller, som altid er blandt de første du kommer i tanke om, når snakken falder på sorte skuespillere
13) Nævn en succesfuld film, hvori der holdes fest en stor del af tiden
14) Nævn en film fra 1960'erne med Sean Connery, hvori han IKKE spiller James Bond
15) Nævn en film fra efter 1970 hvor en stor del af plottet foregår under havets overflade
#163 Antlion 13 år siden
#164 MMB 13 år siden
#165 tiany 13 år siden
#166 BN 13 år siden
Det skal det jo heller ikke være. Spørgsmål 2 er åben for svarmuligheder på samme måde som spørgsmål 3 er det. ... Spillet PEEHS handler om at finde de svar, man tror, at de andre deltagere IKKE vil bruge. Så alle vil jo måske nok forsøge at finde den mest sjældent omtalte prisbelønnede skuespilpræstation ... eller osse vil de bruge omvendt psykologi.
#167 BN 13 år siden
Arhhh, jeg spurgte dig jo netop om dette, men jeg fik indtryk af, at vi bare skulle fortsætte her.
#168 BN 13 år siden
#169 Antlion 13 år siden
Men vi skal nævne tre personer. Chancen for at flere nævner de samme personer i ét svar er minimal. Hvis det kun var én person, vil det forholde sig anderledes.
#170 Antlion 13 år siden