#1 19 år siden

Jeg har et videobånd der indeholder 70th academy awards som jeg af stærkt sentimentale grunde gerne ville have foreviget på en DVD, hvor jeg ikke kan slide det op (VHS båndet er en smule slidt allerede) Men hvordan??

Det må kunne gøres, men hvad forstand har kvinder på teknik....

Gode forslag modtages fra alle Fim´z´s kloge hoveder.

Gravatar

#2 gi-jones 19 år siden

Det er relativt bøvlet, hvis det skal via en computer, og det skal det hvis det skal være rigtigt godt. Der er dog en genvej, hvis du ikke er alt for kræsen (og med en VHS kopi er det jo begrænset hvor meget der er at tabe).

Skaf dig adgang til en af de her nymodens dvd-recordere, og forbind den via et scart kabel med videon, og så optager du ellers bare over.

to spørgsmål:
-Hvorfor skriver du "kvinder" når du hedder Morten?

-Er der en spændende grund til de sentimentale grunde (se: kender du nogen der var der :) )
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

#3 19 år siden

Tak for svaret, vi må nok investere i en DVD optager inden for nærmeste fremtid.

1. Jeg er gift med Morten, det virkede for uoverskueligt at oprette en ny profil så jeg misbruger bare hans. (det er også mig der er suverænt mest aktiv herinde, han er ikke en forum type)

2. Jeg er bange for at det ikke er særlig spændende men jeg var tilfældigvis i USA det år, og jeg havde set alle fem film der var nomineret til bedste film. Og så var jeg bare helt skudt i Titanic. Og så er det det år med montagen over alle film der nogen sinde har vundet for bedste film. Og det er bare helt fantastisk klippet. Og Billy Crystal er vært... Need I say more?
Gravatar

#4 gi-jones 19 år siden

Jeg tror det er den nemmest gennemførte løsning. Alternativt tror jeg også at mange fotoforretninger har en service, hvor man bare afleverer båndet og så laver de en dvd af det, men jeg har aldrig prøvet det.

#5 19 år siden

Har i nogen anbefalinger mht. indkøb af DVD brænder, jeg lurer lidt på den her http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=11...

Men Empire anmeldte en Sony, der godt nok kostede 8.000 kr. men lød helt vildt god. Men hvordan er det lige det er med Sony og kodefri?
Gravatar

#6 filmz-vassago 19 år siden

Jeg vil ikke råde nogen til at købe DVD-afspillere eller DVD-recordere i den prisklasse (over 5-6000), i løbet af ganske kort tid vil markedet blive bombarderet med Blu-Ray og HD-DVD recordere og afspillere - og forhåbentligt comboløsninger.

Den Pioneer du linker til er meget gennemført, nem at betjene, og billedkvaliteten er bedre end de fleste andre jeg har set.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 gi-jones 19 år siden

Jeg ville nok også bare købe den billigste dvd-recorder jeg kunne finde ude i Bilka eller lignende.
Gravatar

#8 Winniepooh 19 år siden

Tak for hjælp og vejledning.

Vi har nu investeret i Pioneers DVR 630 og er rigtig glade. Det eneste der driller os er den ikke umiddelbart husker DVd´erne hvis de har været pillet ud, men det er nok bare et spørgsmål om at få trykket på en knap.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House

Skriv ny kommentar: