Er jeg den eneste, der har lagt mærke til Zulus forfærdelige tiltag med jævnligt at vise 1-2 sekunders reklamer, der fylder 90% af billedet, midt i film og tv-programmer? Jeg sad og så Ghost (smuk film :P), og reklamerne kom med 15-20 minutters mellemrum.
Jeg skrev dem en mail og fik svar i dag:
Jeg har med skuffelse opdager, at TV2 Zulu ikke bare har kopieret den amerikanske tendens med at vise store reklameblokke på skærmen, under udsendelser, men har taget det til helt nye højder.
En reklame for Zulu's program "Den2Side" blev nemlig vist jævnligt i et par sekunder midt i skærmbilledet under filmen "Ghost", d. 4. april. Det er ekstremt forstyrrende og en absurd måde at lave reklame på.
På "http://stud.tv2mediaforum.dk/artikel/reklamer-p-tv-2" skriver I: "Lige siden TV 2 begyndte at sende i 1988, har TV 2 ifølge dansk lov kun haft lov til at sende reklameblokke mellem programmerne. Det vil sige, at programmerne ikke bliver afbrudt af reklamer, når man fx sidder og ser en film deraf sloganet "En god film uden afbrydelser"."
Reklamer for kommende programmer er desværre undtaget den nævnte lov, men I burde jo nok få ændret jeres slogan...
Kære Marcus Mattsson,
TV 2 Zulu har igangsat en anderledes, humoristisk og nyskabende kampagne for en kommende og morsom comedyserie på kanalen, "Den 2. Side", som handler om to personer, der tilbyder at jage ånder og spøgelser væk.
Derfor kommer der sære skikkelser på skærmen - men Zulu har folkene til at jage dem væk igen...
Vi beklager, hvis denne kampagne, som især har givet anledning til positiv undren og markant interesse, har virket skræmmende på nogle af vore seere, for det har naturligvis ikke været meningen at skræmme seere væk fra TV 2 Zulu.
Med venlig hilsen Dorte Karst T V 2 | K o m m u n i k a t i o n
TV 2 | DANMARK A/S Rugaardsvej 25, 5100 Odense C, Danmark Phone [+ 45] 65 91 91 91 Mobile [+ 45] 51 56 33 14 Email: [email protected]
Jeg genså "Den sjette sans" i weekenden og blev også virkelig forstyrret af det. Første gang, reklamen med spøgelserne hoppede op på skærmen, spekulerede jeg over, om jeg havde overset noget før i "Den sjette sans"...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Jeg genså "Den sjette sans" i weekenden og blev også virkelig forstyrret af det. Første gang, reklamen med spøgelserne hoppede op på skærmen, spekulerede jeg over, om jeg havde overset noget før i "Den sjette sans"...
Tænke PRÆCIS det samme da den dukkede op i mesterværket!
Altså hvad sker der? Hvor langt kan man synke for at tjene penge?
#3 - Jeg er enig med dig, og var blevet groft fornærmet havde jeg modtaget svaret som #1 har.
Egentlig rart at få det her at vide. Jeg så fornylig noget der lignede det klassiske tv-spøgelse og det kan godt passe jeg så Zulu der, men der var vist intet der viste det var en reklame, så jeg troede jeg enten var meget, meget træt eller tv'et var i stykker. Godt jeg ikke tror på spøgelser :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#1 natterjack 15 år siden
Jeg skrev dem en mail og fik svar i dag:
What say ye, filmz-folk?
#2 lagoni 15 år siden
#3 gi-jones 15 år siden
#4 chandler75 15 år siden
#5 DJAS 15 år siden
Tænke PRÆCIS det samme da den dukkede op i mesterværket!
Altså hvad sker der? Hvor langt kan man synke for at tjene penge?
#3 - Jeg er enig med dig, og var blevet groft fornærmet havde jeg modtaget svaret som #1 har.
#6 Spanner 15 år siden
Det var nok meningen.
Det er klart at de bliver nødt til at reklamere for Den 2. Side. Jeg har da sjældent set så dårligt TV
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#7 lagoni 15 år siden
#8 Skeloboy 15 år siden
Men det generer mig ikke rigtigt, at de gør det på den måde. Det er da et fint gimmick. Som selvfølgelig kun skal bruges denne ene gang.
#9 MOVIE1000 15 år siden
#10 lagoni 15 år siden