IMDB.com kan bruges til mange ting. Én ting der bestemt er underholdende derinde, er at læse trivia. Jeg holder selv meget af alle disse små finurlige historier.
Så kender du en lille filmhistorie som har chokeret dig, glædet dig eller blot gjort dig i lidt bedre humør, så er det her du kan poste den. Lad os alle deles om disse små historier om vores allesammens yndlings film og ditto skuespillere.. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg har en lille sladder ting. Kubricks kone(Christiane Kubrick) og Spielberg skulle efter sigende været blevet uvenner under indspilningen af The Shining og Indianer Jones som havde scener der blev indspillet på samme studio. Årsagen var den dårlige måde slangerne blev behandlet på i Indianer... - reaktionen fra Kubrick skulle efter sigende være kommentaren :"Spielberg is an idiot"
Det er ikke sindsoprivende sladder - men senere blev de to jo fine venner og der var rygter om at Spielberg klippede Eyes Wide Shut færdig som udkom et stykke tid efter Kubricks død.
Kubricks kone er iøvrigt den kvinde som synger til sidst i Paths of Glory.
Lidt mere Kubrick/Spielberg sladder : Kubrick mente ikke at Schindlers liste handlede om holocaust - han skulle have sagt noget lignende af:"holocaust is about the 6 million that died not the 600 that survived"
Har det på samme måde... filmen kunne have været bedre. Men lige præsis sanse-delen (som jeg går ud fra bekymrede de to ovenstående herre) synes jeg den fanger rigtig godt. Filmen mangler bare noget mere spænding, intensitet og uhygge diverse steder.
William Friedkin udsatte sine skuespillere for alle mulige pinsler under optagelserne til "The Exorcist". Bl.a. affyrede han revolvere med løse skud bag dem, for at få den rette chokerede effekt.
Nær slutningen hvor en præst skal give den sidste olie, var Friedkin ikke tilfreds med Reverend William O'Malleys (som er en vaskeægte præst) præstation, så han stak ham en lussing lige inden kameraet rullede. Resultatet, hvor den gode Faders hænder ryster og han er synligt chokeret, er det der bruges i filmen.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#2 - Men hvad lavede Christiane Kubrick overhovedet på settet hvis hun havde et problem med snakes'ne? :)
#3 - Jeg har endnu ikke set filmen, men bogen er i mine øjne ret fantastisk. Kan forestille mig det er en stor mundfuld at overføre den samme forståelse til lærredet. :)
Tom Tykwer formået at gøre det? Er den værd at se..?
EDIT: For langsom.. :)
#6 - Det er da 'acting methods' der vil noget. :) Minder mig om Benicio Del Toro der gentagne gange brændte sig selv med cigaretter op til scenen i elevatoren i "Fear and loathing in Las Vegas"..
Der er en eller anden historie omkring Marlon Brando i forb. med Dommerdag Nu, det er noget med en scene han sku forberede sig til, hvor han siger noget helt specielt, mens han vidst snakker med instruktøren.
jeg kan bare ikke lige huske hva det præcist går ud på, nogen trivia folk der kan det, det sku vidst være en ret kendt hændelse.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1 Bony 18 år siden
Så kender du en lille filmhistorie som har chokeret dig, glædet dig eller blot gjort dig i lidt bedre humør, så er det her du kan poste den. Lad os alle deles om disse små historier om vores allesammens yndlings film og ditto skuespillere.. :)
#2 jessup 18 år siden
Det er ikke sindsoprivende sladder - men senere blev de to jo fine venner og der var rygter om at Spielberg klippede Eyes Wide Shut færdig som udkom et stykke tid efter Kubricks død.
Kubricks kone er iøvrigt den kvinde som synger til sidst i Paths of Glory.
Lidt mere Kubrick/Spielberg sladder : Kubrick mente ikke at Schindlers liste handlede om holocaust - han skulle have sagt noget lignende af:"holocaust is about the 6 million that died not the 600 that survived"
#3 Patriarch 18 år siden
Aragorn var oprindelig spillet af Ethan Hawke som forlod filmen efter uoverenstemmelse med Peter Jackson. Så blev Viggo lyn-castede.
Perfumen... Både Kubrick og Scorsese overvejde på et tidspunkt at filmatisere den men mente den var "unfilmable".
#4 Benway 18 år siden
Jeg synes nu filmen er hæderlig, om end ikke helt vellykket.
#5 Patriarch 18 år siden
#6 Benway 18 år siden
Nær slutningen hvor en præst skal give den sidste olie, var Friedkin ikke tilfreds med Reverend William O'Malleys (som er en vaskeægte præst) præstation, så han stak ham en lussing lige inden kameraet rullede. Resultatet, hvor den gode Faders hænder ryster og han er synligt chokeret, er det der bruges i filmen.
#7 Bony 18 år siden
#3 - Jeg har endnu ikke set filmen, men bogen er i mine øjne ret fantastisk. Kan forestille mig det er en stor mundfuld at overføre den samme forståelse til lærredet. :)
Tom Tykwer formået at gøre det? Er den værd at se..?
EDIT: For langsom.. :)
#8 Bony 18 år siden
Minder mig om Benicio Del Toro der gentagne gange brændte sig selv med cigaretter op til scenen i elevatoren i "Fear and loathing in Las Vegas"..
#9 PredatorX 18 år siden
Ethan Hawke?.... Stuart Townsend mener du vel:-D
#10 elwood 18 år siden
jeg kan bare ikke lige huske hva det præcist går ud på, nogen trivia folk der kan det, det sku vidst være en ret kendt hændelse.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"