Gravatar

#1 Derfor 17 år siden

Hej jeg er i øjeblikket ved at skrive en større analyse opgave, omkring filmen "the number 23". Hovedemnet er postmoderne film.

Jeg er nu kommet til det punkt i opgaven hvor jeg er ved at skal lave problemformuleringen, men kan bare ikke komme videre, nogen der har nogle gode råd til at skrive problemformuleringen ud fra i denne film?
Bliv en buzzador og få gratis produkter: http://www.buzzador.com?refstr=Derfor&lang=dk
Gravatar

#2 gi-jones 17 år siden

Det kommer jo ret meget an på hvad det er du gerne vil undersøge.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 Skeloboy 17 år siden

Jeg har ikke selv set filmen, men som #2 siger, skal du først finde ud af hvad vil undersøge, og hvor bredt det skal være.

Hvilket af aspekt af filmen vil du undersøge?

Eller vil du generelt sætte filmen op mod postmodernisme? I så fald kunne det være noget i stil med: Hvordan passer The Number 23 ind i den postmodernistiske filmgenre?

Men det er bedst at finde ud af hvad du vil først, og derefter lave en problemformulering. Lav en disposition eller synopsis først.
Gravatar

#4 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Hvis dit hovedemne er postmoderne film, så er det jo nemt nok. Din problemformulering skal blot indeholde det spørgsmål, du stiller dig selv/ det problem, du vil undersøge.

I den her forbindelse ville det nok være mest oplagt, at A) beskrive/ undersøge "postmoderne film" - altså, hvad er en postmoderne film, hvad kendetegner en postmoderne film? Og B) hvordan forholder "Number 23" sig til den beskrivelse af postmoderne film, du har sat op i A? Passer den ind i kassen eller ikke? Hvorfor/ hvorfor ikke?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#5 Derfor 17 år siden

Tak for svarerne de hjalp, vil i sige at filmen er genrehybrid?

Evt. en blanding af Gyser, mystik, drama og krimi?

Bliv en buzzador og få gratis produkter: http://www.buzzador.com?refstr=Derfor&lang=dk
Gravatar

#6 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Jeg har ikke set den endnu, så det ved jeg ikke. Men det lyder da meget rigtigt. De fleste film i dag er hybrider mellem flere genrer.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: